2004-10-21
Obowiązek przedsiębiorców w spr. uzupełnienie wpisu w ewidencji
Uzupełnienie do ewidencji działalności gospodarczej zgodnie z art.8 ustawy o zmianie ustawy Prawo działalności gospodarczej i niektórych innych ustaw.
Z dniem 21 sierpnia 2004r. utraciła moc ustawa - Prawo działalności gospodarczej, za wyjątkiem art.7-7i regulujących postępowanie ewidencyjne obowiązujące do 31 grudnia 2006r. oraz art.53-56 zawierające przepisy dotyczące małych i średnich przedsiębiorców, obowiązujące do 31 grudnia 2004r.
Do dnia 31 grudnia 2004 roku obowiązują przepisy przejściowe zawarte w ustawie nowelizującej od 1 stycznia 2004r. Prawo działalności gospodarczej. Obowiązywanie dotyczy przepisu zawartego w art.8 tej ustawy. Określa on obowiązek przedsiębiorców w zakresie uzupełnienia informacji zawartych we wpisie. Zgodnie z tym przepisem, przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej uzupełnią brakujące dane (o których mowa w art.7b ust.2 Prawa dz.g.), w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy, tj. do 31.12.2004r., pod rygorem odmowy wydania zaświadczenia o wpisie przez organ ewidencyjny. Uzupełnienie dotyczy numeru PESEL oraz przedmiotu działalności określonej wg PKD (Polskiej Klasyfikacji Działalności - Dz.U. z 2004r. Nr 33 poz.289.) Tak sformułowany przepis oznacza, że zgłoszenie uzupełniające skutkuje wydaniem zaświadczenia o wpisie zawierającego wymagane ustawą dane, tylko w sytuacji dochowania przez przedsiębiorcą ww. terminu.
Zgłoszenie uzupełnienia po upływie tego terminu skutkuje odmową wydania zaświadczenia o wpisie.
Uwaga: * wniosek jest do pobrania w Urzędzie, pok. 23 lub plik poniżej * uzupełnienie nie podlega opłacie; * jeżeli przy uzupełnieniu przedsiębiorca wnosi o dokonanie zmian w istniejącym wpisie, należy wypełnić druk zgłoszenia zmiany; zgłoszenie zmiany podlaga opłącie w wysokości 50 zł.
Dla ułatwienia poniżej znajduje się link z numerami Polskiej Klasyfikacji Działalności (do wypełnienie w pkt 6 wniosku)
|