2005-12-05
Dodatki mieszkaniowe
Sprawę załatwić można w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, pokój nr 19b
Zainteresowana osoba w siedzibie Urzędu Miejskiego w Rogoźnie składa:
I. Wniosek i deklaracje o dochodach - wypełniony czytelnie, - potwierdzony przez zarządcę lub administrację budynku
Zarządca zobowiązany jest podać: - aktualny numer konta bankowego, celem dokonania przelewu dodatku mieszkaniowego, - stanu zadłużenia czynszowego, względnie jego braku, - wypełnić ponadto druk pozwalający wyliczyć prawidłową kwotę czynszu (dotyczy wyłącznie lokali nie wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy).
Wniosek należy udokumentować załączając:
1. TytuÅ‚ prawny do lokalu – dokument potwierdzajÄ…cy (oryginaÅ‚ + ksero przy pierwszym wniosku i każdej zmianie). 2. Dochody – dokumenty potwierdzajÄ…ce ich wysokość z trzech peÅ‚nych miesiÄ™cy kalendarzowych poprzedzajÄ…cych datÄ™ zÅ‚ożenia wniosku wszystkich osób pozostajÄ…cych we wspólnym gospodarstwie domowym.
Art. 3 ust. 3 ustawy o dodatkach mieszkaniowych stanowi: „Za dochód uważa siÄ™ wszelkie dochody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu skÅ‚adek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe okreÅ›lonych w przepisach o systemie ubezpieczeÅ„ spoÅ‚ecznych chyba, że zostaÅ‚y zaliczone do kosztów uzyskania przychodu...”
3. Wydatki – zwiÄ…zane z zajmowaniem lokalu, opÅ‚acany czynsz, Å›wiadczenia, wydruk wysokoÅ›ci czynszu z wyszczególnieniem opÅ‚at z miesiÄ…ca zÅ‚ożenia wniosku.
Przykłady dokumentów, które mogą stanowić potwierdzenie wysokości uzyskanych dochodów:
- wypełniony przez zakład pracy druk zaświadczenia o dochodach wg. udostępnionego wzoru lub inne dokumenty potwierdzające wysokość tych dochodów.
- emerytura lub renta; decyzja ZUS /ksero + oryginał/ oraz odcinki dot. okresu wg. deklaracji.
- alimenty; wyrok sądu lub dse4cyzja Funduszu Alimentacyjnego, odcinki potwierdzające wysokość otrzymanych świadczeń w okresie objętym deklaracją o dochodach lub oświadczenie o wysokości świadczenia uzyskiwanego dobrowolnie.
- uczniowie szkół średnich i wyższych: - zaświadczenie o wysokości uzyskanych stypendiów, świadczeń z tytułu praktyki zawodowej lub ich braku.
- zasiłki rodzinne i dodatki pielęgnacyjne; decyzje ZUS, MOPR; zaświadczenie z zakładu pracy.
- dochód z pracy dorywczej; forma oświadczenia o wysokości dochodów składana w obecności urzędnika przyjmującego wniosek.
- w przypadku braku zatrudnienia; zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości wypłaconych świadczeń lub ich braku.
- w przypadku korzystania z pomocy MOPR – dokument okreÅ›lajÄ…cy rodzaj i wysokość uzyskanych Å›wiadczeÅ„.
- w przypadku zarejestrowanej działalności gospodarczej, zaświadczenie z odpowiedniego Urzędu Skarbowego o uzyskanych dochodach i formie opodatkowania np.: karta podatkowa, księga przychodów i rozchodów, zryczałtowany podatek dochodowy.
- umowy zlecenia lub inne – zaÅ›wiadczenie od zleceniodawcy.
Informacja dot.: pkt. 6a i b wniosku: Jeżeli w lokalu zamieszkuje osoba poruszajÄ…ca siÄ™ na wózku inwalidzkim lub osoba, która wymaga zamieszkania w oddzielnym pokoju, należy przedÅ‚ożyć orzeczenie o grupie inwalidzkiej lub orzeczenie o stopniu niepeÅ‚nosprawnoÅ›ci oraz zaÅ›wiadczenie od lekarza specjalisty – potwierdzajÄ…ce powyższe fakty.
Właściciel domu jednorodzinnego jest zobowiązany przedłożyć - zaświadczenie z Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Obornikach potwierdzające powierzchnię użytkową, w tym łączną pow. pokoi i kuchni, wyposażenie techniczne domu oraz rachunki dotyczące wydatków na c.o., wodę, opłaty za odbiór nieczystości stałych i płynnych.
|