Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Doraźna

2006-09-14
PROTOKÓŁ Nr 11/2006
z posiedzenia Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 18 maja 2006 r. o godz.16.30 Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności , wszyscy obecni. Goście - zgodnie z lista obecności , załączoną do protokołu.

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Czesław Gruszka  – Przewodniczący  Komisji..

 

 

Pkt.2. Przyjęcie porządku obrad.

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Poinformowanie Komisji  Doraźnej  o piśmie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu, skierowanym do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie . Należy dostarczyć Komisji kserokopię pisma Burmistrza z dnia 25.04.2006 r. skierowanego do Rzecznika Dyscypliny  oraz pismo Rzecznika  skierowane do Burmistrza  w sprawie przekazania dokumentów. Prosimy o pisemne potwierdzenie odbioru dokumentów przez Prokuraturę Rejonową w Obornikach. 

4.      Informacja pisemna Burmistrza o przyugotowaniu do eksploatacji Etapu Ia.

      Informacja o warunkach zawartej umowy oraz terminie podłączenia 21 

      zamontowanych studni na trasie rurociągu.

      Informacja pisemna o stanie rozliczenia Gminy Rogoźno z WODBUD Piła. 

5.      Bieżąca pisemna informacja Burmistrza o stanie realizacji inwestycji Etap I, wraz z załączonym aktualnym harmonogramem robót, oraz pisemna informacja  o realizacji montażu zaworów i wyposażenia stacji VS2..

6.      Informacja Skarbnika Gminy o stanie finansowania zadania Etap I.

7.      Wolne głosy i wnioski.

8.      Zakończenie obrad.

 

Stanowisko Komisji : Radni jednogłośnie 4 „za” przyjęli proponowany porządek obrad , w obecności 4 członków Komisji.

 

 

Pkt. 3. Poinformowanie Komisji  Doraźnej  o piśmie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu, skierowanym do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie . Należy dostarczyć Komisji kserokopię pisma Burmistrza z dnia 25.04.2006 r. skierowanego do Rzecznika Dyscypliny  oraz pismo Rzecznika  skierowane do Burmistrza  w sprawie przekazania dokumentów. Prosimy o pisemne potwierdzenie odbioru dokumentów przez Prokuraturę Rejonową w Obornikach. 

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka stwierdził, że  Członkowie Komisji otrzymali kserokopię pisma  Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu Nr RD – 53/2006/1 z dnia 28 kwietnia 2006 r. i zapoznali się jego treścią  i przyjęli do wiadomości.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zwrócił się do Burmistrza Rogoźna , czy udzieli wyjaśnień  do Pkt.3. porządku obrad ?

 

Burmistrz Rogoxna odpowiedział, że  Panowie radni otrzymali odpowiedź na piśmie na wstępie niniejszego posiedzenia  - pismo w załączeniu do protokołu..

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka odczytał treść w/wym. pisma Burmistrza Rogoźna , zawierającego odpowiedzi na punkty 3,4 i 5  porządku obrad niniejszego posiedzenia Komisji.

 

W dyskusji :

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska wyjaśniła, że w odpowiedzi na pismo  Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych  dot. przekazania dokumentów, część dokumentów dot. Wydziału Rozwoju Gospodarczego i promocji Urzędu Miejskiego w Rogoźnie , a duża część dot. Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego. Pani J.Pijanowska przedstawiła treść pisma przygotowanego przez Wydział Finansowy  UM , podpisanego przez Burmistrza Rogoźna  Nr Fn. 3018 -22   z dnia 26 kwietnia 2006 r. do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych  w Poznaniu  RIO w Poznaniu – jako pisma przewodniego , przesyłając tym pismem materiały , o które wystąpił Rzecznik Dyscypliny pismem z dnia 07 kwietnia 2006 r., wpływ do Urzędu Miejskiego dnia 13 kwietnia 2006 r. Wyjaśniła, że materiały wraz z pismem zostały wysłane w dniu 27 kwietnia 2006 r.  

 

Radny p.K.Lis  zapytał, czy art.73 ustawy w sprawie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, daje Burmistrzowi Rogoźna prawo zbycia Komisji Doraźnej przedstawionym  krótkim zapisem odpowiedzi, uważa, że art.18 ustawy  o samorządzie gminnym upoważnia Radę Miejską i Komisje Rady do sprawowania kontroli działalności Burmistrza. Radny przytoczył treść art.18  w/wym. ustawy.

Radny K.Lis zapytał , w związku z powyższym , jak Komisja ma sprawować kontrolę, skoro Burmistrz odmawia przedłożenia dokumentów, które sa w danym momencie dla Komisji ważne ?

 

Burmistrz Rogoźna , w odpowiedzi  zarzucił Komisji Doraźnej, że nie został powiadomiony przez Komisję o doniesieniu złożonym do Prokuratury Rejonowej w Obornikach, o fakcie przesłuchiwania Członków Komisji i treści zeznań,  postawił zarzut, że Radni oskarżają Burmistrza o  „rzekome jakieś tam przekręty” , wyraził oburzenie , że Komisja  chce informacji  na temat materiałów wysyłanych przez Burmistrza.

 

Burmistrz Rogoźna oświadczył, że posiada stosowną opinię prawną i nie ma nic więcej do powiedzenia.  

 

Radny p.K.Lis podkreślił, że Rada Miejska i Komisje Rady są organem kontrolnym działań Burmistrza , w jaki sposób mogą sprawować kontrolę, skoro Burmistrz odmawia przedłożenia wymaganych dokumentów. 

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka  stwierdził, że należy przypomnieć rolę Rady Miejskiej w Rogoźnie jako organu stanowiącego  i Burmistrza Rogoźna jako organu wykonawczego.

 

Radny p.Roman Szuberski  przedstawił treść art. 73 ustawy  o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 

Radni podkreślili, że w treści zapisu w/wym. artykułu brak podstaw do odmowy przedłożenia dokumentów.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka  oświadczył, że dokumenty , które otrzymał od Radnych Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu i Prokuratura Rejonowa w Obornikach, był to protokół wraz z wnioskami Komisji Doraźnej , Burmistrz Rogoźna protokół także otrzymał. Komisja Doraźna zwróciła się do Burmistrza Rogoźna o udostępnienie kserokopii dokumentów  wykazanych w Pkt.3 porządku obrad i dokumentów tych nie otrzymała.

 

Burmistrz Rogoźna  odpowiedział, że  nie otrzymał pisma , w którym Radni złożyli doniesienie o domniemaniu  popełnienia przestępstwa do Prokuratury Rejonowej w Obornikach.   

 

Radny p.Kazimierz Lis stwierdził, że Burmistrz Rogoźna nie uznaje Komisji Doraźnej za stronę w postępowaniu i nie udziela Komisji informacji w sprawie , podając art. 73 ustawy w sprawie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, natomiast Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych  traktuje Komisję bardzo poważnie  , przekazując informacje jaki jest stan sprawy na dzień dzisiejszy, uważa, że odmowa udzielenia Komisji informacji w sprawie jest  złą wolą Burmistrza Rogoźna.

 

Burmistrz Rogoźna  odpowiedział, że  postąpił zgodnie z opinią prawną radny prawnego, poinformował także , że dokumentacja sprawy została przekazana do Prokuratury Rejonowej w Obornikach w dniu 18 kwietnia 2006 r.  

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zwrócił się do Burmistrza Rogoźna z prośbą o udostępnienie kserokopii w/wym. opinii prawnej.

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że opinia prawna radcy prawnego jest dla Burmistrza Rogoźna i  jej nie udostępni.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zakończył dyskusję i zamknął pkt.3. porządku obrad.

 

 

 

 

Pkt. 4. Informacja pisemna Burmistrza o przyugotowaniu do eksploatacji Etapu Ia.

Informacja o warunkach zawartej umowy oraz terminie podłączenia 21  zamontowanych studni na trasie rurociągu.

Informacja pisemna o stanie rozliczenia Gminy Rogoźno z WODBUD Piła. 

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zwrócił się do Burmistrza Rogoźna  z zapytaniem , czy w przedłożonym Panom Radnym piśmie  znajduje się pełna odpowiedź dot. w/wym. punktu, czy Burmistrz chce informacje te uzupełnić ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  w piśmie zawarł odpowiedź na pkt.4. , do której należy załączyć zestawieniem finansowe Skarbnika Gminy.

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska omówiła poszczególne pozycje w zestawieniu zawierającym „Informację  o stanie  rozliczenia Gminy Rogoźno z WODBUD Piła”. Informacja ta została Panom Radnym przekazana na piśmie, do informacji załączono załączniki 1,2 i 3, p.Skarbnik dodała, że  takie same załączniki zostały wysłane do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu, poinformowała, że z ogólnej kwoty 2.252.955,11 zł  realizacji wydatków na kanalizację Etap Ia , dla głównego wykonawcy WODBUD-u Piła została przekazana kwota 1.964.520,75 zł , była to 1 umowa główna i 3 umowy dodatkowe, z w/wym. kwoty Gmina Rogoźno zapłaciła przelewem kwotę 1.756.267,28 zł  oraz dokonała kompensaty na kwotę 208.253,40 zł z tytułu naliczonych kar umownych, potrącenie dotyczyło 3 faktur . Od WODBUD-u pozostała  do wyegzekwowania kwota 78.283,92 zł , na tę kwotę składają się : nota nr 3  na kwotę 67.670,14 zł tj. pozostała kwota z tytułu kar umownych,  kwota 3.301 zł  do umowy głównej z tytułu kar umownych,  2.448 zl za wbudowanie urządzeń wodno-kanalizacyjnych  , 4.864,72 zł do umowy głównej z tytułu kar umownych.

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska poinformowała, że w dniu 05 maja 2006 r. skierowała pismo do radcy prawnego Urzędu Miejskiego w Rogoźnie , w celu nadania dalszego biegu sprawie dot. Zakładu Robót Instalacyjno-Inżynieryjnych WODBUD Piła.

 

W dyskusji :

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy sprawa WODBUD-u jest ostatecznie rozliczona i zakończona ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że udzielił informacji na piśmie oraz , że sprawą zajmuje się radca prawny i jeżeli będzie konieczność do Gmina wystąpi do sądu. 

 

Radny p.R.Szuberski zapytał , w jakim terminie nastąpią pierwsze podłączenia ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że do zamontowania pozostało około 50 zaworów i może to nastąpić w połowie czerwca 2006 r.

 

Radny p.Z.Wierzbicki zapytał o Etap I – kiedy nastąpi naprawa nawierzchni ulic Sądowej i Czarnkowskiej , Wyszyńskiego ?

 

 

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że  od kierownika budowy posiada informację , że  w I dekadzie czerwca br. firma powinna przystąpić do naprawy nawierzchni ulic. Wyjaśnił, że nawierzchni ulic nie naprawiono , ponieważ nie zrobiono jeszcze prób ciśnieniowych , z uwagi na fakt, że cały czas prowadzone są prace związane z podłączaniem studni , należy także wykonać próby przewodności  kabla w systemie monitoringu, dlatego nie można w tej chwili położyć asfaltu. 

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy na ulicy W.Poznańskiej przeprowadzono próby na wszystkich odcinkach ?

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że sieć i przyłącza rurociągu zostały sprawdzone , pozostały do sprawdzenia zawory , które są jeszcze nie zamontowane. 

 

Pan T.Zygmunt  oświadczył, że informacje, które  przekazuje na posiedzeniach Komisji  , posiada od wykonawcy, który informuje  Urząd  przebiegu inwestycji.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zakończył dyskusję i zamknął pkt.4. porządku obrad.

 

 

Pkt.5. Bieżąca pisemna informacja Burmistrza o stanie realizacji inwestycji Etap I, wraz z załączonym aktualnym harmonogramem robót, oraz pisemna informacja  o realizacji montażu zaworów i wyposażenia stacji VS2.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka  , że Radni otrzymali harmonogram robót w materiałach  na posiedzenie Komisji , zapytał , czy realizacja inwestycji przebiega zgodnie z harmonogramem?

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że  przedłożony Panom Radnym harmonogram rzeczowo-finansowy , praktycznie odzwierciedla zaawansowanie rzeczowe i finansowe zadania, harmonogram ten jest aktualny, wyjaśnił, że harmonogram jest aktualizowany każdorazowo w momencie kiedy są odbierane roboty, być może , że na dzień dzisiejszy, postęp robót jest już dalszy, ale według stanu na koniec kwietnia jest to wszystko zgodne.

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska uzupełniła, że harmonogram ten jest zgodny z załącznikiem nr 3  informacji Skarbnika Gminy.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zakończył dyskusję i zamknął pkt.5. porządku obrad.

 

 

Pkt.6. Informacja Skarbnika Gminy o stanie finansowania zadania Etap I.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska  przedłożyła informacje na w/wym. temat na piśmie, wyjaśniła, że szczegóły finansowania tego zadania Etap I zawarte są w załączniku nr 3. Poinformowała, że plan inwestycyjny zadania Etap I na 2006 rok  wynosi 8.938.324 zł  w tym 75% zadania jest finansowane ze środków unijnych i wynosi 6.682.743 zł, a 25% wartości zadania tj. 2.227.581 zł  finansowane jest ze środków własnych Gminy oraz w planie zarezerwowano , wykazane w załączniku nr 3 -  28 tys.zł.   

 

Wykonanie na dzień 30 kwietnia 2006 r. wynosi ogółem 2.543.420,08 zł , 75% zadania tj.1.891.760,94 zł, 25% zadania naszego udziału tj. kwota 630.583,66 zł, wydatki niekwalifikowane  - z kwoty 28.000 zł  wydano  8.296 zł, oprócz tego z wydatków bieżących  do wydatków tego zadania należy obsługa długu publicznego – wykonanie wym. wynosi 7.568,84 a nasz udział wynosi 4.948,64 zł czyli łącznie obsługa długu publicznego wynosi  12.517,48 zł, obsługa bankowa tj. prowizje – na plan 1.200 zł. wykonanie wynosi 272 zł. Zadanie to po części jest także finansowane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu  na mocy podpisanej umowy pożyczki na kwotę : plan pożyczki  3.369.080 zł, w roku 2005 otrzymaliśmy kwotę 1.364.261 zł, a w roku 2006  otrzymaliśmy dwie kwoty za dwie faktury tj. za 1 fakturę kwotę 125.133,54 zł,  za 2 fakturę kwotę 442.391,75 zł, łącznie w roku 2006  otrzymaliśmy kwotę  567.525 zł. , czyli ogółem na  kwotę pożyczki 3.369.080 zł , otrzymaliśmy kwotę 1.931.786 zł.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka  zamknął pkt.6. porządku obrad.

 

 

Pkt. 7. Wolne głosy i wnioski .

 

Radny p.Andrzej Pierwoła  zwrócił uwagę na niewłaściwe  równanie nawierzchni ulic równiarką np. ul. Różanej, zapytał jaki koszt jest za 1m2 równania równiarką , czy roboty te zostały odebrane i zapłacone oraz kto był wykonawca robót ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  wykonawcą jest firma BIMEX , koszt równania 1m2 wynosi 32 gr., prace częściowo zostały wykonane , Burmistrz nie orientuje się w jakim zakresie , zakres i  jakość robót sprawdzi.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska zapytała, czy prawda jest ,że firma Preussag uległa likwidacji ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że nie wie czy firma Preussag uległa likwidacji, do Urzędu wpłynęły pisma z informacją , że firma Roediger przejęła chyba firmę Preussag Polska, dodał, że Gmina nie podpisywała umowy z firmą Preussag .

 

Radny p.R.Szuberski zapytał, czy zadanie będzie zakończone  w tym systemie ?

 

Pan T.Zygmunt stwierdził, że wykonawca zadania nie zgłasza żadnych problemów z tego tytułu. 

 

Radni Komisji Doraźnej Rady Miejskiej sformułowali  wnioski Komisji :

 

 

  1. Komisja Doraźna Rady Miejskiej w Rogoźnie upoważnia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie Pana Romana Szuberskiego do wystąpienia do Prokuratora Rejonowego w Obornikach z zapytaniem o postępy w prowadzonym przez Prokuraturę postępowaniu w sprawie domniemania popełnienia przestępstwa podczas realizacji inwestycji pn. ”Budowa kanalizacji odcinającej dopływ ścieków do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny Etap Ia”  w Rogoźnie oraz przekazania niniejszego pisma do wiadomości do Prokuratury Wojewódzkiej w Poznaniu.

 

 

  1. Komisja Doraźna Rady Miejskiej w Rogoźnie upoważnia Przewodniczącego Komisji p.Czesława Gruszkę do wystąpienia do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z prośbą o udostępnienie kserokopii pisma  Burmistrza Rogoźna skierowanego do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 25 kwietnia 2006 r. , niezbędnego w dalszych pracach Komisji.  

Radni, jednogłośnie 4 „za” poparli wnioski.

 

 

 

Pkt. 8. Zakończenie.

 

Przewodniczący Komisji Doraźnej p.Cz.Gruszka podziękował zebranym za udział w posiedzeniu Komisji i  zamknął posiedzenie Komisji o godz. 19.00.

 

 

 

I. Komisja Doraźna Rady Miejskiej w Rogoźnie upoważnia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie Pana Romana Szuberskiego do wystąpienia do Prokuratora Rejonowego w Obornikach z zapytaniem o postępy w prowadzonym przez Prokuraturę postępowaniu w sprawie domniemania popełnienia przestępstwa podczas realizacji inwestycji pn. ”Budowa kanalizacji odcinającej dopływ ścieków do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny Etap Ia”  w Rogoźnie oraz przekazania niniejszego pisma do wiadomości do Prokuratury Wojewódzkiej w Poznaniu.

 

 

II. Komisja Doraźna Rady Miejskiej w Rogoźnie upoważnia Przewodniczącego Komisji p.Czesława Gruszkę do wystąpienia do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z prośbą o udostępnienie kserokopii pisma  Burmistrza Rogoźna skierowanego do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 25 kwietnia 2006 r. , niezbędnego w dalszych pracach Komisji.  

 

 

 

 

 

      Protokołowała :                           Przewodniczący   Komisji :

 

       Barbara Szuberska                            Czesław Gruszka

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 667983_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP