Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Doraźna

2006-09-14
PROTOKÓŁ Nr 10/2006
z posiedzenia Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 10 kwietnia 2006 r. o godz.16.30 Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności , nieobecny radny p.Kazimierz Lis. Goście - zgodnie z lista obecności , załączoną do protokołu.

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Czesław Gruszka  – Przewodniczący  Komisji..

 

 

Pkt.2. Przyjęcie porządku obrad.

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Poinformowanie Komisji  Doraźnej  o piśmie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu.

4.      Informacja Prezesa Spółki AQUBELLIS o przygotowaniu do eksploatacji Etapu Ia. Informacja o warunkach zawartej umowy oraz terminie podłączenia 21 zamontowanych studni na trasie rurociągu.

5.      Bieżąca informacja Burmistrza o stanie realizacji zadania Etap I.

6.      Informacja Skarbnika Gminy o stanie finansowania zadania Etap I.

7.      Wolne głosy i wnioski.

8.      Zakończenie obrad.

 

 

Stanowisko Komisji : Radni jednogłośnie 3 „za” przyjęli proponowany porządek obrad , w obecności 3 członków Komisji.

 

 

 

 

 

Pkt. 3. Poinformowanie Komisji  Doraźnej  o piśmie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka przedstawił treść pisma Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 21 marca 2006 roku  - załącznik do protokołu.

 

 

Pkt. 4. Informacja Prezesa Spółki AQUBELLIS o przygotowaniu do eksploatacji Etapu Ia.

Informacja o warunkach zawartej umowy oraz terminie podłączenia 21 zamontowanych studni na trasie rurociągu.

 

Pan Wojciech Dulko – Prezes Spółki Aquabellis w  Rogoźnie poinformował, że w strukturze organizacyjnej spółki Aquabellis zostanie utworzona specjalna komórka do obsługi i utrzymania kanalizacji   , będzie to „sekcja do utrzymania kanalizacji” , w  3 –osobowym składzie, tworzenie sekcji jest w toku, trwa dobór osób , które zostaną przeszkolone w zakresie obsługi urządzeń w stacji podciśnieniowej i studzienek , prezes Aquabellis oświadczył, że uzgodnił, iż szkolenie takie 1 – 2 – dniowe mogą przeprowadzić  przedstawiciele firmy PREUSSAG , uzgodnił także  , że  nie będzie to jednorazowe szkolenie , ale  po 2-3 miesiącach odbędzie się drugie szkolenie , by wyjaśnić problemy, powstałe w trakcie użytkowania kanalizacji.

 

Pan Wojciech Dulko – Prezes Spółki Aquabellis w  Rogoźnie na temat warunków umowy na przejmowanie majątku  stwierdził, że około 1,5 miesiąca temu  otrzymał z Urzędu Miejskiego propozycję umowy dzierżawy , przy czym nauczony doświadczeniem umowy dzierżawy na oczyszczalnię ścieków ,  co do której  Urząd Skarbowy  wypowiedział się, iż kwoty ujęte w umowie są niewspółmierne do wartości majątku  ,  Urząd Skarbowy stoi na stanowisku, że minimalna kwota  roczna , ujęta w umowie dzierżawy majątku trwałego  winna być na poziomie kwoty  amortyzacji, bo nikt za mniej nie wydzierżawi,  jednakże Urząd Skarbowy , z uwagi na społeczną użyteczność przedsięwzięcia , nie ujął powyższego w zaleceniach pokontrolnych.

Pan W.Dulko oświadczył, że w związku z powyższym , w celu dokładnego sporządzenia umowy, zwrócił się do radcy prawnego z Forum Dyskusyjnego „Wodociągów Polskich” , specjalizującego się w sprawach  związanych wodociągami , odbyły się spotkania  z Burmistrzem Rogoźna i pracownikami Urzędu Miejskiego  w  celu określenia możliwości i konsekwencji różnych możliwości , wym. radca prawny zbadał sprawę opłaty podatku VAT przez wydzierżawiającego , jest zapewnienie, że można tego podatku VAT uniknąć, jednakże należy wystąpić do Urzędu Skarbowego w celu sprawdzenia prawidłowości interpretacji przepisów ,  p.W.Dulko wyjaśnił, że zostanie sporządzona szczegółowa umowa  przekazania majątku w nieodpłatne używanie  , w umowie zostaną wymienione wszystkie załączniki wymagane  do umowy , pozwalające identyfikować przekazany majątek np. mapki geodezyjne, instrukcje obsługi poszczególnego sprzętu , instrukcje bhp , umowa zostanie przygotowana przez wym. radcę prawnego  na dzień 28 kwietnia br. – ustalono taką datę, by objąć Etap Ia i  tę część Etapu I , która się wiąże ze Stacją VSI , aby wszystkie nitki, które są podłączone do Stacji VSI były już podłączone,   chodzi o to, by nie było sytuacji, kiedy trzeba przerwać pracę Stacji , by podłączyć kolejną nitkę, poza tym te 21 studzienek to jest niewielki przypływ ścieków i w związku z tym oświadczył, że nie chce uruchamiać całości dla wym. 21 studzienek , chce, aby uruchomić w momencie, gdy będzie tych studzienek 300 szt., które będą podłączone do Stacji VSI.

 

 Pan W.Dulko oświadczył, że z jego punktu widzenia nie ma pośpiechu także z powodu , że nikt z mieszkańców ul.Długiej, czyli objętych 21 studzienkami nie wystąpił z wnioskiem o zawarcie umowy  o wydanie warunków technicznych  , a  ustawa zobowiązuje , by z takim wnioskiem wystąpić, dodał, że w momencie, gdy zacznie obowiązywać nowa uchwała śmieciowa, Burmistrz Rogoźna wspólnie ze Spółką Aquabellis  przeprowadzą akcję informacyjną, skierowaną  bezpośrednio do mieszkańców, których posesje można podłączyć, z informacją , że  winni podłączyć  posesje  do kanalizacji w ciągu 3 miesięcy , zgodnie z prawem lokalnym  są zobowiązani to uczynić, chyba , że ktoś ma własną przydomową oczyszczalnię ścieków.  

 

W dyskusji :

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał :

1/ dlaczego,  zgodnie z oświadczeniem pracowników Urzędu Miejskiego na poprzedniej Komisji 

    Doraźnej, przedstawiciele Spółki Aquabellis odmówili podpisania protokołu odbioru Etapu Ia?

 

Pan W.Dulko odpowiedział, że odmówiono podpisu, z uwagi na fakt,  że Spółka Aquabellis nie brała udziału w procesie inwestycyjnym  , żaden z przedstawicieli Spółki Aquabellis nie był upoważniony  i nie brał udziału w kontroli placu budowy, więc nie było podstaw, by Spółka Aquabellis brała udział jako strona w odbiorze tej inwestycji , wyjaśnił, że Spółka Aquabellis uczestniczyła w odbiorze tej inwestycji w zakresie technicznego sprawdzenia działania systemu tj. studzienek  poprzez udostępnienie beczkowozu  w celu zalania studzienki .

 

2/ o termin przekazania przez Urząd Miejski do Spółki Aquabellis  projektu umowy  przekazania majątku ?

 

Pan W.Dulko odpowiedział, że dokładnej daty przekazania projektu umowy nie pamięta , było to około 1 – 1,5 miesiąca temu , może sprawdzić w Dzienniku Korespondencji Spółki Aquabellis  i przekazać tę datę do Biura Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka przytoczył fragment Protokołu Nr 9 z posiedzenia Komisji Doraźnej w dniu 08 marca 2006 r. w którym zapisano wypowiedź p.T.Zygmunta, który na pytanie o termin przekazania projektu umowy do Spółki Aquabellis – odpowiedział, że  umowę przekazano „ 2 dni temu”  , co oznacza  kontynuował p.Cz.Gruszka , że projekt umowy przekazano  06 marca br.

 

 

Skarbnik Gminy Rogoźno p.Jadwiga Pijanowska zapytała na czym będzie podlegała umowa o nieodpłatne przekazanie majątku ?

 

Pan Wojciech Dulko odpowiedział, że majątek , którym dysponuje Gmina zostanie przekazany Spółce Aquabellis w nieodpłatne używanie ; zgodnie z przepisami ustawy o podatku VAT , zawarcie takiej umowy jest  możliwe  pomiędzy Gminą a  podmiotem , który jest w 100% własnością Gminy, dodał, że aby być pewnym prawidłowej interpretacji tego przepisu Gmina winna zwrócić się do właściwego dla Gminy Urzędu Skarbowego z zapytaniem, nadmienił, że przedłoży p.Skarbnik wzór  takiego zapytania.

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska  oświadczyła , że kontaktowała się z Urzędem Skarbowym  w sprawie płatności podatku VAT i uzyskała odpowiedź, że Gmina jest płatnikiem VAT-u i  podatek VAT musi odprowadzać, oświadczyła, że rozezna kwestię nieodpłatnego przekazania majątku w używanie.

 

Burmistrz Rogoźna  stwierdził, że  odbyło się spotkanie  z przedstawicielami Spółki Aquabellis  i radcą prawnym  Forum Dyskusyjnego „Wodociągów Polskich”,  który sporządzi projekt umowy przekazania majątku w nieodpłatne użytkowanie , umowa ta zostanie sprawdzona także przez radcę prawnego Urzędu Miejskiego.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał , na jakim etapie jest podłączanie  pozostałych 300 szt. studni ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że na koniec marca było około  240 uzbrojonych i gotowych,  na dzień dzisiejszy jest ich więcej , ponieważ prace trwają nieprzerwanie , do podłączenia będzie około 300 studni, Burmistrz stwierdził, że zdaje sobie sprawę, że Spółka Aquabellis  nie będzie podłączać wszystkich studni do kanalizacji , z uwagi na koszty takiego podłączenia , z tej racji podłączenie wszystkich studzienek na pewno potrwa, dodał, że  zostanie przeprowadzona akcja informacyjna na ten temat, każdy mieszkaniec otrzyma  wytyczne w tej sprawie.    

 

Radny p.Feliks Kaczmarek zwrócił uwagę , że może wystąpić problem z podłączeniem równocześnie  300 studni, z uwagi na konieczność dokonania ich odbioru , uważa, że  należy rozważyć możliwość  stopniowego podłączania kolejnych odcinków, o ile system na to pozwala.

W sprawie przyłączania posesji do kanalizacji sanitarnej w Parkowie, p.K.Kaczmarek stwierdził, że   w centrum wsi  kanalizacja została wykonana dużo wcześniej i okres 2 lat tj. termin podłączenia się do kanalizacji już minął, dodał, że należy podjąć działania w celu przymuszenia mieszkańców do podłączania swoich posesji do kanalizacji, ponieważ Gmina wydała pieniądze na inwestycję w Parkowie, a mieszkańcy nadal wywożą nieczystości płynne na pola, uważa, że należy to sprawdzić.

 

Burmistrz Rogoźna poprosił o przykłady takiego postępowania mieszkańców i oświadczył, że sprawdzi.  

 

Pan Eugeniusz Cieszyński – w sprawie przebiegu kanalizacji -  poinformował, że  aktualnie zamontowano 243 zawory  do studni  i 21 studzienek, ale te zawory wymagają ostatecznej regulacji i na koniec kwietnia br. do odbioru końcowego i do podłączenia może być przygotowanych około 100 studzienek .

 

Radny p.F.Kaczmarek zapytał, czy przyjęto już strategię usuwania ewentualnych awarii systemu  kanalizacji , dodał, że w miejscowościach, gdzie istnieje taka kanalizacja , w ramach dokształcania mieszkańców  1  -  2 awarie usunięto za darmo, ale  następne  usuwano na koszt mieszkańców, którzy spowodowali awarię.

 

Prezes Spółki Aquabellis p.W.Dulko stwierdził, że  obowiązująca ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę  i odprowadzaniu ścieków  zabrania pozbywania się ciał stałych do kanalizacji . 

 

Radny p.Zygmunt Wierzbicki  stwierdził, że należy zwrócić uwagę na  za głęboko wkopane studzienki.

 

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że  studnie muszą być wkopane na ściśle określoną wysokość, by system zadziałał.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka  zapytał, czy  kanalizacja  podciśnieniowa  w zakresie Etapu Ia  jest  szczelna i zadziała za pierwszym razem ?

 

Pan W.Dulko  odpowiedział, że nie ma podstaw twierdzić, że nie zadziała, ponieważ po zalaniu wodą – woda była odsysana.

 

Radny p.Z.Wierzbicki zwrócił uwagę, że dziwnym jest, że inwestycja jest na terenie naszej Gminy, wiadomo, że  kanalizację przejmie Spółka Aquabellis  , która nie bierze udziału w inwestycji i nie jest na bieżąco z wykonywanymi pracami.

 

Pan W.Dulko odpowiedział, że może w Gminie jest taka tradycja, ponieważ  Prezes Leon Wiese oświadczył p.W.Dulce, że  nikt nie pytał go o zdanie w sprawie wyboru rodzaju  kanalizacji , czy to będzie podciśnieniowa, ciśnieniowa czy grawitacyjna.     

 

Panowie Radni stwierdzili, że jest to nieprawda.

 

Burmistrz Rogoźna poddał w wątpliwość celowość  obecności pracowników Spółki Aquabellis w trakcie budowy kanalizacji  na placu budowy  kanalizacji , skoro jest inspektor nadzoru , istnieją mapy powykonawcze.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka  odpowiedział, że gdyby  pracownik Spółki Aquabellis był w trakcie robót na placu budowy , wówczas  nie byłoby zapytań  radnych „ głupich jak dogadywano „  - typu  „dlaczego nie ma podsypki”  i  dlaczego rury są koloru niebieskiego a nie czarnego „ , stwierdził, że  gro spraw byłoby wyjaśnionych od razu.  

 

Radny p.Z.Wierzbicki zapytał, czy Prezes Spółki Aquabellis uczestniczył w  naradach roboczych i odbiorach ?

 

Pan Wojciech Dulko odpowiedział, że w naradach  uczestniczył  kierownik oczyszczalni ścieków,  natomiast  on sam uczestniczył sporadycznie,  dodał, że w Spółce Aquabellis  nie ma pracownika, który miałby uprawnienia do nadzorowania prac przy budowie kanalizacji sanitarnej, należałoby takiego pracownika wynająć, uważa, że nie trzeba, skoro jest pracownik z uprawnieniami wynajęty przez Urząd Miejski.

 

Radny p.Z.Wierzbicki stwierdził, że chodzi o to , by przedstawiciel Spółki Aquabellis uczestniczył w odbiorach inwestycyjnych na co dzień. 

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska zapytała, czy  przedstawiciel Spółki Aquabellis uczestniczy w posiedzeniach  Rady Budowy i w jakim celu ?

 

Pan W.Dulko odpowiedział, że w posiedzeniach Rady Budowy uczestniczy kierownik oczyszczalni ścieków , aby być na bieżąco co do rozwoju sytuacji i ewentualnie korzystać  przy okazji wykopów  by wykonać prace  Spółki Aquabellis .

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska stwierdziła, że z wypowiedzi Prezesa Spółki Aquabellis p.W.Dulki i propozycji zapisów w umowie na przekazanie majątku.. , można mieć odczucie, że Prezes ma obawy co do realizacji i funkcjonowania kanalizacji.

 

Prezes Aquabellis p.W.Dulko wyjaśnił, że  „jak  wszystko idzie dobrze to umowa  do niczego nie jest potrzebna , umowa jest potrzebna wtedy, kiedy coś się zacznie walić„     i chodzi o to , żeby tę umowę sporządzić tak, by zawierała zapisy  „ kto , za co i kiedy jest odpowiedzialny”.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska zapytała, czy hydranty  we wsi Ruda są sprawne , pyta ponieważ przy gaszeniu pożaru w Rudzie samochód OSP jeździł po wodę do miasta ?

 

Pan W.Dulko odpowiedział, że funkcjonowanie hydrantów na terenie miasta i gminy kontrolowane jest 1 raz do roku , uszkodzone są naprawiane.

 

Radny p.Roman Szuberski zwrócił się z wnioskiem do Prezesa Spółki Aquabellis, by ze względu na bezpieczeństwo , jednostkom OSP z terenu Gminy przekazać mapę  wskazującą  hydranty na terenie Gminy.    

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zamknął punkt 4 porządku obrad.

 

Pkt. 5. Bieżąca informacja Burmistrza o stanie realizacji inwestycji Etap I.

 

Informację na temat stanu inwestycji Etap I przedstawił p. Eugeniusz Cieszyński, który powiedział,  że  w I kwartale br.  dokładnie w  trzeciej dekadzie lutego wykonawca wznowił roboty budowlane , z uwagi na niskie temperatury prace te zostały ograniczone do montażu zaworów podciśnieniowych w wbudowanych już wcześniej studniach, i tak w lutym  wbudowano 93 szt. a w marcu 150 szt. , zawory te wbudowano na ulicach : Międzyleskiej, Boguniewskiej , Długiej , W.Poznańskiej, Nowej, Kościuszki , Kotlarskiej , Gościnnej , te prace nadal sa kontynuowane , zlecone są prace związane z wykonaniem sieci kanalizacyjnej na ogrodach i posesjach położonych przy Pl.Powstańców Wlkp, ul.Kilińskiego aż do ulicy Wągrowieckiej, dokonano także połączenia kolektora tłocznego ul. Fabrycznej z kolektorem grawitacyjnym od oczyszczalni w kierunku ulicy Fabrycznej, do nowej kanalizacji wpięto kolektor, którym spływają ścieki między innymi z terenu Os.Przemysława , jest to połączone z oczyszczalnią, w miesiącu marcu przystąpiono również do budowy kolektorów podciśnieniowych  w ulicach Ogrodowej, Smolary , Czarnkowskiej , a także na ul. Za Jeziorem , na ukończeniu jest także budowa kolektora podciśnieniowego na ul. Lipowej , generalnie w I kwartale 2006 r. wybudowano  ogółem 1.727 m bieżących  kanalizacji podciśnieniowej i 171 m kolektora tłoczno-grawitacyjnego , wbudowano  bez osprzętu 44 studnie  podciśnieniowe, łączna wartość robót  budowlano-montażowych za I kwartał to 1.739.792 zł a od początku inwestycji to wartość 7.810.567 zł  to jest 52.2% wykonania finansowego inwestycji.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy powyższe kwoty konsultowane były ze Skarbnikiem Gminy ?

Pan E.Cieszyńki odpowiedział, że innych danych nie posiada.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy prace przebiegają zgodnie z harmonogramem ?

 

Pan E.Cieszyński stwierdził, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zwrócił się z prośbą, by zwrócić uwagę inspektora nadzoru na jakość robót, wykonywanych  przy niskich temperaturach , co spowodowało zapadanie się gruntu np. na ul. Za Jeziorem. 

 

Radny p.Z.Wierzbicki zapytał, kiedy zostanie położony asfalt na ulicach Sądowej i Czarnkowskiej ?

 

Pan E.Cieszyński odpowiedział, ze termin powyższych robót zależy od  warunków atmosferycznych.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zamknął punkt 5 porządku obrad.

 

Pkt.6. Informacja Skarbnika Gminy o stanie finansowania zadania Etap I.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska  przedstawiła informacje na temat finansowania zadania Etap I za I kwartał br. , oświadczyła, że przedstawia dane , które są zaksięgowane,  stwierdziła, że na plan 8.938.324 zł, wykonanie wynosi  556.149,06 zł tj. 6,23% za I kwartał,  w tym środki z UE na plan  6.682.373 zł, wykonanie wynosi 417.111,79 zł , natomiast środki własne wynoszą  na plan  2.227.581 zł  wykonanie wynosi 139.037,27 zł, wydatki niekwalifikowane , nie ujęte w projekcie  na plan 28  wykonanie 0 , kwota wydatków niewygasających   wynosi  na plan 204.676 zł  wykonanie wynosi 35.357,96 zł,  są to  decyzje : ENEA, Zarządu Powiatu  za budowanie kanalizacji w pasie drogowym,   Wojewódzkiego Zarządu Dróg za budowanie kanalizacji w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 249, faktura  ze Starostwa  dot. uzgodnienia trasy kanalizacji , Państwowego Inspektora Sanitarnego za wydanie opinii,  Powiatowego Zarządu Dróg za wbudowanie kanalizacji, poinformowała, że, że w 2006 r. zapłacono odsetki do Banku Gospodarstwa Krajowego  na kwotę  1.547,42 zł – jest to obsługa długu publicznego. Pani Skarbnik wyjaśniła, ze p.E.Cieszyński  ujął  także drugą fakturę, która będzie księgowana w miesiącu kwietniu br.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zamknął punkt 6 porządku obrad.

 

 

Pkt. 7. Wolne głosy i wnioski .

 

Radny p.R.Szuberski  zapytał o rozwiązanie kwestii sprzątania miasta

 

Pan Burmistrz odpowiedział, że  w dniu dzisiejszym odbyła się rozprawa w Urzędzie Zamówień Publicznych w Warszawie, w której uczestniczył Z-ca Burmistrza i Kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji , nie zna rozstrzygnięcia sprawy, dodał, że jeżeli przetarg zostanie unieważniony , ogłosi następny przetarg na mechaniczne sprzątanie miasta.

Radny p.Andrzej Pierwoła poruszył tematy :

1/ uporządkowania terenu po obcince drzew na ul.Al.M.Piłsudskiego,

2/ zarwanej studzienki przy torach .

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił w kwestii studzienki, że  awaria ta jest zgłoszona  już 0,5 roku temu, czeka na realizację.

 

Radny p.R.Szuberski zapytał, na co przeznaczone sa płytki chodnikowe, leżące na trawnikach na ul. W.Poznańskiej ?

Pan E.Cieszyński wyjaśnił, że płytki te przeznaczone są na prace odtworzeniowe na ulicy.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka  zwrócił się z prośbą o  naprawę chodnika  przy cmentarzu na skrzyżowaniu z drogą na Owczegłowy.

Burmistrz Rogoźna przyjął do wiadomości.

 

Radny p.R.Szuberski  zwrócił się z prośbą o interwencję Straży Miejskiej w sprawie zbyt bliskiego parkowania samochodów na ul. Gościnnej przy skrzyżowaniu  ulic Kotlarskiej i Gościnnej, stanowi to zagrożenie w ruchu.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy jest dokumentacja na wprowadzane zmiany w ruchu drogowym, spowodowane  pracami przy budowie kanalizacji ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że jest wykonany i zatwierdzony przez Komendę Powiatową Policji projekt zmian w ruchu drogowym związany z budową kanalizacji w mieście, znaki drogowe wskazujące zmiany w ruchu są ustawione zgodnie  z  zatwierdzonym projektem.. 

 

 

Pkt. 8. Zakończenie.

 

Przewodniczący Komisji Doraźnej p.Cz.Gruszka , kończąc obrady Komisji , złożył wszystkim zebranym życzenia świąteczne  ,  podziękował  za udział w posiedzeniu Komisji  i  zamknął posiedzenie Komisji o godz. 18.00.

 

 

             Protokołowała :                              Przewodniczący   Komisji :

 

                   Barbara Szuberska                           Czesław Gruszka

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 667974_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP