Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Doraźna

2006-09-14
PROTOKÓŁ Nr 9/2005
z posiedzenia Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 08 marca 2006 r. o godz.16.30 Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności , nieobecny radny p.Kazimierz Lis. Goście - zgodnie z lista obecności , załączoną do protokołu.

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Czesław Gruszka  – Przewodniczący  Komisji..

 

 

Pkt.2. Przyjęcie porządku obrad.

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Zapoznanie Komisji Doraźnej z pismem RD-0718/1/06 Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 15 lutego 2006 roku.

4.      Przygotowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Rogoźnie w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez Burmistrza Rogoźna.

5.      Informacja Burmistrza o bieżącej realizacji zadania Etap I.

6.      Informacja Burmistrza o rozliczeniu zadania Etap Ia, dokonanym rozliczeniu finansowym  z wykonawcą zadania WODBUDEM  oraz terminie eksploatacji sieci kanalizacji sanitarnej Etap Ia.

7.      Wolne głosy i wnioski.

8.      Zakończenie obrad.

 

Radny p.R.Szuberski zgłosił zmianę do protokołu tj zamianę punktów 4 i 6  porządku obrad. 

 

Stanowisko Komisji : Radni jednogłośnie 5 „za” przyjęli proponowany porządek obrad wraz z proponowana zmiana , w obecności 5 członków Komisji.

 

 

 

 

 

Pkt. 3. Zapoznanie Komisji Doraźnej z pismem RD-0718/1/06 Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 15 lutego 2006 roku.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka przedstawił treść pisma Nr RD-0718/1/06 Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 15 lutego 2006 roku  - załącznik do protokołu.

 

Pkt. 4. Informacja Burmistrza o rozliczeniu zadania Etap Ia, dokonanym rozliczeniu finansowym  z wykonawcą zadania WODBUDEM  oraz terminie eksploatacji sieci kanalizacji sanitarnej Etap Ia.

 

 

Pkt. 5. Informacja Burmistrza o bieżącej realizacji zadania Etap I.

 

Sprawozdanie z finansowej realizacji zadania Etap I za rok 2005  złożyła p.Jadwiga Pijanowska – Skarbnik Gminy Rogoźno.

Poinformowała , iż na plan  zadania 6.322.389 zł , wykonanie wynosi  6.322.389 zł w tym zobowiązania na koniec roku - 2.915,62 zł. , środki unijne , środki własne i koszty niekwalifikowane zostały w roku 2005 w 100 % wykonane tj.

-         środki unijne na kwotę  4.547.537 zł , p.J.Pijanowska wyjaśniła, że  w roku 2005 z Unii Europejskiej na plan 4.547.537 zł otrzymaliśmy  kwotę  796.009 zł, a lutym br. otrzymaliśmy pismo i pozostałe środki finansowe do kwoty 4.547.537 zł. , w m-cu kwietniu br. zostaną wprowadzone do budżetu gminy, 

-         środki własne  na kwotę 1.515.846 zł,

-         środki niekwalifikowane, nie ujęte w projekcie  na kwotę  259.006 zł

 

Pani J.Pijanowska poinformowała, że  do Banku Gospodarstwa Krajowego został złożony harmonogram  , stanowiący zapotrzebowanie na środki finansowe  na miesiąc marzec br  w kwocie  417.111,80 zł i na miesiąc kwiecień br. w wysokości 1.703.540,99 zł  , dodała, że wpłynęła faktura z firmy ATATECHNIK na kwotę 556.149,06 zł, termin płatności faktury 30 dni.

 

Sprawozdanie z realizacji  zadania Etap I złożył także p. Tadeusz Zygmunt – Kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.

 

Pan T.Zygmunt poinformował, że prace przy inwestycji zostały wznowione, w m-cu lutym br. firma ATATECHNIK  zamontowała 93 zawory oraz kontynuowała prace przy budowie kolektora grawitacyjnego na odcinku od oczyszczalni ścieków w kierunku do ulicy Fabrycznej, trwają także prace przy budowie kolektorów podciśnieniowych  na zapleczu ulic Pl.Powstańców Wlkp i Kilińskiego, wykonawca przygotowuje się do przejścia  ulicami Kościelną i Wągrowiecką do placu przy kościele , a także do budowy kolektora w kierunku Ośrodka Wczasowego przy ul. Za Jeziorem.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem ?  

 

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że na  plan 17. 480 m , jakie zadanie to obejmuje, zrealizowano  11.809 m sieci , jest to zaawansowanie robót na poziomie  67%, w kwestii finansowej założenia roku 2005  zostały zrealizowane,  natomiast w m-cu lutym br - prace  wyprzedzają plan, zaangażowanie finansowe  jest na poziomie 44%, wiąże się to z tym ,że wykonawca nie montował zaworów ze względu na fakt, że nie było możliwości podłączenia nitek do stacji VSI, obecnie wykonawca przystąpił do montażu zaworów i będzie sukcesywnie podłączał i przygotowywał do uruchomienia.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy odcinki kanalizacji zostały wypróbowane i czy można przesyłać ścieki do oczyszczalni ?   

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że wszystkie odcinki są wybudowane i podłączone w rejonie  stacji  VSI, obecnie należy te odcinki w stacji przymocować do zbiornika, wszystkie odcinki są po próbach ciśnieniowych, w momencie gdy zostaną zainstalowane zawory  i te odcinki podłączone do zbiornika, a następnie wykonane podłączenia do posesji  - to wówczas ścieki będą płynęły do oczyszczalni ścieków.

 

Radny p.R.Szuberski zapytał kiedy są planowane pierwsze podłączenia ?

 

Pan T.Zygmunt  odpowiedział, że termin zależy od postępu robót, a te zależą od  temperatury, wyjaśnił , że obecnie zmarzlina jest na głębokość metra  i grunt się odtaja w sposób niekontrolowany, b.duże połacie zmieni się odrywają , co utrudnia wykonanie planowanych robót i zagraża zniszczeniem już istniejącej części kolektora lub studzienek , dlatego  aktualnie Atatechnik wykonuje prace w okolicach Ośrodka Wczasowego Za Jeziorem, gdzie prace mogą być wykonywane , ponieważ kolektor przebiega przez pola .

 

Radny p.Z.Wierzbuicki zapytał, czy odcinek kolektora od ulicy Kościelnej do ul. Smolary, przebiegający ogrodami  jest zrobiony ?

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że jest wykonany, aktualnie trwa doposażanie , dodał, że w tej chwili jest przerwa w rurociągu na odcinku przy kościele  wzdłuż kościoła i promenady do ul. Za Jeziorem , wyjaśnił, że firma ATATECHNIK  pracuje aktualnie tam , gdzie prowadzenie robót jest możliwe., niebawem planowany jest montaż kolejnych 150 zaworów. Poinformowal, że w roku 2005 zamontowano 393 studnie i koncentracja prac będzie na odcinkach, , które będą włączane do stacji VSI, chodzi o maksymalne przyspieszenie oddania kanalizacji do użytku, a więc przeprowadzenia próby funkcjonowania zaworów i możliwość przekazania tych czterech odcinków do  Spółki AQUABELLIS, by pod nadzorem  spółki  mogły następować podłączenia posesji.  

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem czy są opóźnienia.

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że realizacja zadania przebiega zgodnie z harmonogramami, które podawane są do finansowania. 

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zamknął punkt 5 porządku obrad.

 

Pkt.6. Przygotowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Rogoźnie w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez Burmistrza Rogoźna.

 

Informację na temat finansowania zadania  Etap Ia złożyła  Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska.

Poinformowała, że  1.160.696 zł.  wykonanie wynosi  1.141.726 zł. , czyli zadanie zostało zrealizowane w 98,37%, wyjaśniła, że do wykonanie zadania zalicza się także trzy  nie zapłacone faktury  na łączna kwotę 208.253,47 zł. , kwota ta została zawarta w nocie  z tytułu kar umownych za przedłużające się prace przy ul Seminarialnej  , zgodnie z opinią radcy prawnego Urzędu Miejskiego, taką informację przekazano firmie WODBUD, jako odpowiedź na pismo skierowane do Burmistrza Rogoźna , wzywające do zapłaty w/wym. kwoty ,  wystawiono także noty  kolejno : notę nr 4 na kwotę  3.301,06 zł  - do umowy głównej z tytułu kar umownych ,  nota nr 5 na kwotę 2.448  zł – za wbudowanie urządzeń wodno-kanalizacyjnych , nota nr 8 na kwotę 4.864,72 zł – do umowy głównej z tytułu kar umownych, łączna kwota  do zapłaty przez WODBUD  na rzecz Gminy wynosi  78.283,92 zł., po dokonaniu kompensaty zobowiązań za wykonane prace , pismem z dnia 03 marca 2006 r. wezwano firmę  WODBUD do zapłaty powyższej należności w terminie 14 dni  od dnia otrzymania pisma.      

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy  na dokonywane wzajemne kompensaty jest  podpisane porozumienie  z firmą WODBUD  ?

 

Skarbnik Gminy p. Jadwiga Pijanowska odpowiedziała, że żadnego porozumienia z WODBUDEM  nie ma  , dodała, że  jej zdaniem , na potrącenie środków misi być wyrażenie zgody danej firmy,  wyjaśniła, że zwrócono się do radcy prawnego o opinię w tej sprawie  , na podstawie pozytywnej opinii  dokonano kompensaty środków.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał  czy kompensata została dokonana jednostronnie?

 

Skarbnik Gminy p. Jadwiga Pijanowska potwierdziła powyższe.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał  czy odcinek , który został odebrany został już rozliczony  i czy rurociąg jest czynny ,  jeżeli nie jest czynny to w jakim terminie będzie czynny  ?

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że wydział dokonał rozliczenia tej inwestycji na podstawie umów zawartych pomiędzy Gminą a firmą WODBUD, wartość robót, która podlega rozliczeniu, a którą potwierdził p.Ryczkowski  w piśmie z dnia 27 lutego br. wynosi  1.964.520,79 zł. , rozliczenie na taką kwotę  plus koszty dodatkowe tj. koszty inspektora nadzoru, dokumentacji geodezyjnej, zostało przedstawione i przekazane do księgowości.

W sprawie eksploatacji  poinformował, że  ten budynek  nie został przekazany do eksploatacji spółce AQUABELLIS , na dzień dzisiejszy  gotowy jest projekt umowy  na dzierżawę  gotowego odcinka , projekt przekazano spółce AQUABELLIS  do akceptacji proponowanych warunków.

W sprawie terminu oddania do eksploatacji stwierdził, że  w związku z przemarznięciem gruntu na 1 m  ,  przesunie się termin  podłączania przykanalików  tj. odcinków łączących budynki ze studzienkami .

 

 

Radny p.Z.Wierzbicki zapytał, dlaczego prezes AQUABELLIS nie  przejmuje wykonanej kanalizacji  i kiedy przekazano projekt umowy prezesowi AQUABELLIS ?

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że 2 dni temu.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka stwierdził, że  z tego wynika, że umowa została przedstawiona prezesowi AQUABELLIS  po otrzymaniu  zaproszenia na tę Komisję.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał z jaką datą został podpisany protokół odbioru ?

 

Pan T.Zygmunt odpowiedział, że  protokół został podpisany dnia 12 stycznia 2006 r.

 

Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, dlaczego człomkowie Komisji nie zostali powiadomieni o spisaniu powyższego protokołu oraz dlaczego Komisja  dowiaduje się o tym fakcie dopiero w dniu  dzisiejszym, mimo pytań na ten temat ze strony Radnych na posiedzeniach Komisji Rady ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pkt. 7. Wolne głosy i wnioski .

 

Pkt. 8. Zakończenie.

 

Przewodniczący Komisji Doraźnej p.Cz.Gruszka podziękował zebranym za udział w posiedzeniu Komisji i  zamknął posiedzenie Komisji o godz. 18.10.

 

 

 

             Protokołowała :       Przewodniczący   Komisji :

       Barbara Szuberska               Czesław Gruszka

» powrt
Ilo odwiedzin : 667964_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP