2006-09-14
PROTOKÓŁ Nr 9/2005
z posiedzenia
Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Rogoźnie
w dniu 08 marca 2006 r. o godz.16.30
Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności , nieobecny radny p.Kazimierz Lis.
Goście - zgodnie z lista obecności , załączoną do protokołu.
Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.
Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Czesław Gruszka – Przewodniczący Komisji..
Pkt.2. Przyjęcie porządku obrad.
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Zapoznanie Komisji Doraźnej z pismem RD-0718/1/06 Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 15 lutego 2006 roku.
4. Przygotowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Rogoźnie w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez Burmistrza Rogoźna.
5. Informacja Burmistrza o bieżącej realizacji zadania Etap I.
6. Informacja Burmistrza o rozliczeniu zadania Etap Ia, dokonanym rozliczeniu finansowym z wykonawcą zadania WODBUDEM oraz terminie eksploatacji sieci kanalizacji sanitarnej Etap Ia.
7. Wolne głosy i wnioski.
8. Zakończenie obrad.
Radny p.R.Szuberski zgłosił zmianę do protokołu tj zamianę punktów 4 i 6 porządku obrad.
Stanowisko Komisji : Radni jednogłośnie 5 „za” przyjęli proponowany porządek obrad wraz z proponowana zmiana , w obecności 5 członków Komisji.
Pkt. 3. Zapoznanie Komisji Doraźnej z pismem RD-0718/1/06 Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 15 lutego 2006 roku.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka przedstawił treść pisma Nr RD-0718/1/06 Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w Poznaniu z dnia 15 lutego 2006 roku - załącznik do protokołu.
Pkt. 4. Informacja Burmistrza o rozliczeniu zadania Etap Ia, dokonanym rozliczeniu finansowym z wykonawcą zadania WODBUDEM oraz terminie eksploatacji sieci kanalizacji sanitarnej Etap Ia.
Pkt. 5. Informacja Burmistrza o bieżącej realizacji zadania Etap I.
Sprawozdanie z finansowej realizacji zadania Etap I za rok 2005 złożyła p.Jadwiga Pijanowska – Skarbnik Gminy Rogoźno.
Poinformowała , iż na plan zadania 6.322.389 zł , wykonanie wynosi 6.322.389 zł w tym zobowiązania na koniec roku - 2.915,62 zł. , środki unijne , środki własne i koszty niekwalifikowane zostały w roku 2005 w 100 % wykonane tj.
- środki unijne na kwotę 4.547.537 zł , p.J.Pijanowska wyjaśniła, że w roku 2005 z Unii Europejskiej na plan 4.547.537 zł otrzymaliśmy kwotę 796.009 zł, a lutym br. otrzymaliśmy pismo i pozostałe środki finansowe do kwoty 4.547.537 zł. , w m-cu kwietniu br. zostaną wprowadzone do budżetu gminy,
- środki własne na kwotę 1.515.846 zł,
- środki niekwalifikowane, nie ujęte w projekcie na kwotę 259.006 zł
Pani J.Pijanowska poinformowała, że do Banku Gospodarstwa Krajowego został złożony harmonogram , stanowiący zapotrzebowanie na środki finansowe na miesiąc marzec br w kwocie 417.111,80 zł i na miesiąc kwiecień br. w wysokości 1.703.540,99 zł , dodała, że wpłynęła faktura z firmy ATATECHNIK na kwotę 556.149,06 zł, termin płatności faktury 30 dni.
Sprawozdanie z realizacji zadania Etap I złożył także p. Tadeusz Zygmunt – Kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.
Pan T.Zygmunt poinformował, że prace przy inwestycji zostały wznowione, w m-cu lutym br. firma ATATECHNIK zamontowała 93 zawory oraz kontynuowała prace przy budowie kolektora grawitacyjnego na odcinku od oczyszczalni ścieków w kierunku do ulicy Fabrycznej, trwają także prace przy budowie kolektorów podciśnieniowych na zapleczu ulic Pl.Powstańców Wlkp i Kilińskiego, wykonawca przygotowuje się do przejścia ulicami Kościelną i Wągrowiecką do placu przy kościele , a także do budowy kolektora w kierunku Ośrodka Wczasowego przy ul. Za Jeziorem.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem ?
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że na plan 17. 480 m , jakie zadanie to obejmuje, zrealizowano 11.809 m sieci , jest to zaawansowanie robót na poziomie 67%, w kwestii finansowej założenia roku 2005 zostały zrealizowane, natomiast w m-cu lutym br - prace wyprzedzają plan, zaangażowanie finansowe jest na poziomie 44%, wiąże się to z tym ,że wykonawca nie montował zaworów ze względu na fakt, że nie było możliwości podłączenia nitek do stacji VSI, obecnie wykonawca przystąpił do montażu zaworów i będzie sukcesywnie podłączał i przygotowywał do uruchomienia.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy odcinki kanalizacji zostały wypróbowane i czy można przesyłać ścieki do oczyszczalni ?
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że wszystkie odcinki są wybudowane i podłączone w rejonie stacji VSI, obecnie należy te odcinki w stacji przymocować do zbiornika, wszystkie odcinki są po próbach ciśnieniowych, w momencie gdy zostaną zainstalowane zawory i te odcinki podłączone do zbiornika, a następnie wykonane podłączenia do posesji - to wówczas ścieki będą płynęły do oczyszczalni ścieków.
Radny p.R.Szuberski zapytał kiedy są planowane pierwsze podłączenia ?
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że termin zależy od postępu robót, a te zależą od temperatury, wyjaśnił , że obecnie zmarzlina jest na głębokość metra i grunt się odtaja w sposób niekontrolowany, b.duże połacie zmieni się odrywają , co utrudnia wykonanie planowanych robót i zagraża zniszczeniem już istniejącej części kolektora lub studzienek , dlatego aktualnie Atatechnik wykonuje prace w okolicach Ośrodka Wczasowego Za Jeziorem, gdzie prace mogą być wykonywane , ponieważ kolektor przebiega przez pola .
Radny p.Z.Wierzbuicki zapytał, czy odcinek kolektora od ulicy Kościelnej do ul. Smolary, przebiegający ogrodami jest zrobiony ?
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że jest wykonany, aktualnie trwa doposażanie , dodał, że w tej chwili jest przerwa w rurociągu na odcinku przy kościele wzdłuż kościoła i promenady do ul. Za Jeziorem , wyjaśnił, że firma ATATECHNIK pracuje aktualnie tam , gdzie prowadzenie robót jest możliwe., niebawem planowany jest montaż kolejnych 150 zaworów. Poinformowal, że w roku 2005 zamontowano 393 studnie i koncentracja prac będzie na odcinkach, , które będą włączane do stacji VSI, chodzi o maksymalne przyspieszenie oddania kanalizacji do użytku, a więc przeprowadzenia próby funkcjonowania zaworów i możliwość przekazania tych czterech odcinków do Spółki AQUABELLIS, by pod nadzorem spółki mogły następować podłączenia posesji.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem czy są opóźnienia.
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że realizacja zadania przebiega zgodnie z harmonogramami, które podawane są do finansowania.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zamknął punkt 5 porządku obrad.
Pkt.6. Przygotowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Rogoźnie w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez Burmistrza Rogoźna.
Informację na temat finansowania zadania Etap Ia złożyła Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska.
Poinformowała, że 1.160.696 zł. wykonanie wynosi 1.141.726 zł. , czyli zadanie zostało zrealizowane w 98,37%, wyjaśniła, że do wykonanie zadania zalicza się także trzy nie zapłacone faktury na łączna kwotę 208.253,47 zł. , kwota ta została zawarta w nocie z tytułu kar umownych za przedłużające się prace przy ul Seminarialnej , zgodnie z opinią radcy prawnego Urzędu Miejskiego, taką informację przekazano firmie WODBUD, jako odpowiedź na pismo skierowane do Burmistrza Rogoźna , wzywające do zapłaty w/wym. kwoty , wystawiono także noty kolejno : notę nr 4 na kwotę 3.301,06 zł - do umowy głównej z tytułu kar umownych , nota nr 5 na kwotę 2.448 zł – za wbudowanie urządzeń wodno-kanalizacyjnych , nota nr 8 na kwotę 4.864,72 zł – do umowy głównej z tytułu kar umownych, łączna kwota do zapłaty przez WODBUD na rzecz Gminy wynosi 78.283,92 zł., po dokonaniu kompensaty zobowiązań za wykonane prace , pismem z dnia 03 marca 2006 r. wezwano firmę WODBUD do zapłaty powyższej należności w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisma.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, czy na dokonywane wzajemne kompensaty jest podpisane porozumienie z firmą WODBUD ?
Skarbnik Gminy p. Jadwiga Pijanowska odpowiedziała, że żadnego porozumienia z WODBUDEM nie ma , dodała, że jej zdaniem , na potrącenie środków misi być wyrażenie zgody danej firmy, wyjaśniła, że zwrócono się do radcy prawnego o opinię w tej sprawie , na podstawie pozytywnej opinii dokonano kompensaty środków.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał czy kompensata została dokonana jednostronnie?
Skarbnik Gminy p. Jadwiga Pijanowska potwierdziła powyższe.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał czy odcinek , który został odebrany został już rozliczony i czy rurociąg jest czynny , jeżeli nie jest czynny to w jakim terminie będzie czynny ?
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że wydział dokonał rozliczenia tej inwestycji na podstawie umów zawartych pomiędzy Gminą a firmą WODBUD, wartość robót, która podlega rozliczeniu, a którą potwierdził p.Ryczkowski w piśmie z dnia 27 lutego br. wynosi 1.964.520,79 zł. , rozliczenie na taką kwotę plus koszty dodatkowe tj. koszty inspektora nadzoru, dokumentacji geodezyjnej, zostało przedstawione i przekazane do księgowości.
W sprawie eksploatacji poinformował, że ten budynek nie został przekazany do eksploatacji spółce AQUABELLIS , na dzień dzisiejszy gotowy jest projekt umowy na dzierżawę gotowego odcinka , projekt przekazano spółce AQUABELLIS do akceptacji proponowanych warunków.
W sprawie terminu oddania do eksploatacji stwierdził, że w związku z przemarznięciem gruntu na 1 m , przesunie się termin podłączania przykanalików tj. odcinków łączących budynki ze studzienkami .
Radny p.Z.Wierzbicki zapytał, dlaczego prezes AQUABELLIS nie przejmuje wykonanej kanalizacji i kiedy przekazano projekt umowy prezesowi AQUABELLIS ?
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że 2 dni temu.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka stwierdził, że z tego wynika, że umowa została przedstawiona prezesowi AQUABELLIS po otrzymaniu zaproszenia na tę Komisję.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał z jaką datą został podpisany protokół odbioru ?
Pan T.Zygmunt odpowiedział, że protokół został podpisany dnia 12 stycznia 2006 r.
Przewodniczący Komisji p.Cz.Gruszka zapytał, dlaczego człomkowie Komisji nie zostali powiadomieni o spisaniu powyższego protokołu oraz dlaczego Komisja dowiaduje się o tym fakcie dopiero w dniu dzisiejszym, mimo pytań na ten temat ze strony Radnych na posiedzeniach Komisji Rady ?
Pkt. 7. Wolne głosy i wnioski .
Pkt. 8. Zakończenie.
Przewodniczący Komisji Doraźnej p.Cz.Gruszka podziękował zebranym za udział w posiedzeniu Komisji i zamknął posiedzenie Komisji o godz. 18.10.
Protokołowała : Przewodniczący Komisji :
Barbara Szuberska Czesław Gruszka
|