Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa

2008-06-20
Protokół nr 14/2008
z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 21 maja 2008 roku, o godz. 16.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.

Posiedzenie Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa otworzył i posiedzenie prowadził Przewodniczący Komisji Zbigniew Nowak.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli radni zgodnie z listą obecności. Ponadto w obradach udział wzięli Burmistrz Rogoźna Bogusław Janus, Skarbnik Gminy Maria Kachlicka, Sekretarz Gminy Iwona Sip-Michalska, Przewodniczący Rady Roman Szuberski, Redaktor „Gazety Powiatowej” Małgorzata Żak. Radny Kazimierz Lis nie brał udziału w posiedzeniu od godz. 18.00.



Proponowany porządek posiedzenia


  1. Otwarcie i przyjęcie porządku posiedzenia.

  2. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

  3. Omówienie materiałów i uchwał przewidzianych na najbliższą sesję.

  4. Wolne głosy i wnioski.

  5. Zakończenie.


Porządek obrad przyjęty został bez uwag.

Następnie Komisja przystąpiła do przyjęcia protokołów z poprzednich posiedzeń:

  • Protokół z posiedzenia Komisji z dnia 15 lutego 2008 roku przyjęty został jednogłośnie 7 głosami „za”.

  • Protokół z posiedzenia Komisji z dnia 21 lutego 2008 roku przyjęty został jednogłośnie 7 głosami „za”.

  • Protokół z posiedzenia Komisji z dnia 24 kwietnia 2008 roku przyjęty został 6 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym”.

W dalszej kolejności członkowie Komisji przystąpili do omawiania stanu bezpieczeństwa mieszkańców naszej gminy.

Radny Kazimierz Lis zapytał jak przebiegają prace dotyczące naboru nowego strażnika miejskiego?

Burmistrz wyjasnił, że od 8 maja został przyjęty nowy strażnik miejski. Obecnie przebywa na miesięcznym szkoleniu w jednostce w Gdańsku. Po zakończeniu tego szkolenia , osoba ta musi zdać egzamin oraz przejść badania specjalistyczne.

Radny Lis zapytał czy jest przewidywana praca dla Straży w systemie dwuzmianowym?

Burmistrz odpowiedział, że planując zatrudnienie nowego pracownika miał zamiar, by patrole pojawiały się na ulicach w godzinach popołudniowych oraz w soboty i niedziele. Poza tym trzeba wziąć także pod uwagę, że Straż Miejska ma wiele innych zajęć, jak np. pilnowanie pracowników robót publicznych. Burmistrz dodał, że z nową Panią Strażnik podpisana będzie umowa, iż osoba ta przepracuje 3 lata, a jeśli zwolni się wcześniej, to zwróci, proporcjonalnie do przepracowanego czasu , koszt odbytego kurs.

Wiceprzewodniczący Rady Henryk Janus zapytał na czym polega kontrola podłączeń do kolektora sanitarnego?

Burmistrz poinformował, że Straż Miejska otrzymała wykaz studni. Sprawdzono prawie całe miasto, tam gdzie nie było podłączeń mieszkańcy otrzymali terminy do kiedy mają się podłączyć. Burmistrz wyjaśnił, że w Parkowie ze względów technicznych nie jest podłączone jedno domostwo.

Radny Kazimierz Lis zapytał czy Straż Miejska zajmuje się egzekwowaniem uchwały śmieciowej?

Burmistrz poinformował, że przy okazji sprawdzania podłączeń do kanalizacji, Straż Miejska kontrolowała wywóz nieczystości stałych.

Burmistrz dodał, że w ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie z Burmistrzem Skoków oraz Strażą Miejską. W najbliższym czasie zostanie podpisana umowa na kontrolowanie Grzybowa oraz linii brzegowej J. Budziszewskiego, przez Straż Miejską obydwu Gmin. Burmistrz wyjaśnił, że na takie działanie musi być zgoda Komendanta Wojewódzkiego Policji, a stosowane pismo przygotowuje Pani Sekretarz.

Radny Marian Połczyński zapytał czy awarie lamp ulicznych można zgłaszać do Straży?

Burmistrz odpowiedział, że tak, ale dodał, że lepiej, by było to pisemnie. Poza tym wszelkie usterki zgłaszane są do energetyki także w formie pismnej.

Wiceprzewodniczący Henryk Janus poinfrmował, że na ostatnim spotkaniu p. Krzyścin obiecał, że będzie odbierał telefony w sprawie awarii, które mają być bezpośrednio zgłaszane do Chodzieży. Ponadto Wiceprzewodniczący dodał, że w Gościejewie naprawiano wyłączniki astronomiczne, zgodnie z wnioskiem Komisji.

Burmistrz poinformował, że energetyka przysłała warunki na przyłączenie w Pruścach oraz na Garbatce, jak również umowę na licznik na ul. Łakową. Z kolei na oświetlenie w m. Stare i Budziszewko zostały zlecone mapy i będą opracowywane projekty, gdyż nie ma słupów.

Przewodniczący Komisji poinformował, że na spotkanie z przedstawicielem energetyki Burmistrz zaprosił radnych, była ostra wymiana zdań, jednak coś drgnęło w temacie oświetlenia.

Przewodniczący Rady poinformował, że w tym spotkaniu uczestniczyło 50% Klubu Radnych. Dodał, że w Szczytnie przeprowadzono badania, według których poprawa oświetlenia wpłynęła na zmniejszenie o 40% przestępstw.

Wiceprzewodniczący Rady Henryk Janus zgłosił wniosek, w związku z wypadkami na Rudzie, by na wyjeździe na drogę nr 11 postawić znak „Stop”.

Radny Jarosław Witt nie zgodził się z propozycją radnego Janusa, twierdząc, że postawienie znaku „Stop” jest bezpodstawne. Dodał, że lepszym byłoby postawienie znaku „ustąp pierwszeństwa przejazdu”.

Radny Kazimierz Lis zapytał czy konieczne jest postawienie tego znaku, skoro planowana jest budowa ronda?

Wiceprzewodniczący Janus poinformował, że należy także postawić znak- oznakowanie skrętu w lewo na Rogoźno. Obecnie znak z nazwą miejscowości umieszczony jest na skrzyżowaniu, a należy postawić go przed skrzyżowaniem.

Wiceprzewodniczący Olenderski zgodził się z zaproponowanym wnioskiem.

Radny Marian Połczyński zgłosił wniosek dotyczący postawienia znaku przejście dla pieszych na drodze w m. Stare.

Przewodniczący Rady zapytał czy podjęto działania mające na celu uporządkowanie drogi w Nienawiszczu? Przewodniczący zauważył, że mieszkańcy skarżą się, na drogę użytkowaną przez samochody ciężarowe wywożące torf. Przewodniczący zapytał czy w tym zakresie mogła by zadziałać Straż Miejska, by droga została naprawiona przez jej użytkownika?

Burmistrz wyjaśnił, że droga jest gminna, niszczą ją wszytskie samochody. Natomiast w tym temacie miał się kontaktować, z właścicielem firmy, pracownik Urzędu p. Wiese.

Następnie Komisja przystąpiła do głosowania wniosków:


Wniosek radnego Mariana Połczyńskiego dotyczący:

  1. Zmiany organizacji ruchu w m. Stare, poprzez zainstalowanie oznakowania

poziomego i pionowego „przejście dla pieszych”, przy przystanku autobusowym.

W/w wniosek Komisja przyjęła jednogłośnie 7 głosami „za”.

Wniosek Wiceprzewodniczącego Henryka Janusa dotyczący:

  1. Umieszczenia napisów z nazwą miejscowości Rogoźno ( pod nazwą z m. Wągrowiec), na drogowskazach tablicowych, od strony Poznania oraz od strony Piły, znajdujących się na drodze krajowej nr 11, przed skrzyżowaniem w m. Ruda.

W/w wniosek Komisja przyjęła jednogłośnie 7 głosami „za”.


Wniosek Wiceprzewodniczącego Henryka Janusa dotyczący:

  1. Naprawy pobocza przy wyjeździe z drogi powiatowej z Czarnkowa na drogę krajową nr 11( w m. Ruda).

W/w wniosek Komisja przyjęła jednogłośnie 7 głosami „za”.


Wniosek radnego Romana Kinacha dotyczący:

  1. Zmiany organizacji ruchu poprzez wyznaczenie przejścia dla pieszych oraz umieszczenia stosownych znaków pionowych i poziomych, na ul. Lipowej, k. P. Misiora.


Wniosek Wiceprzewodniczącego Henryka Janusa dotyczący:

  1. Powtórzenie znaku A-7 – ustąp pierwszeństwa przejazdu, na wyjeździe na drogę nr 11, w m. Ruda, w stronę Poznania oraz w stronę Piły.

W/w wniosek Komisja przyjęła jednogłośnie 7 głosami „za”.

Następnie Wiceprzewodniczący Janus poinformował, że zgodnie z wnioskiem Komisji wymalowano przejście dla pieszych na ul. Boguniewskiej. Natomiast malowanie linii dzielącej środek jezdni będzie w miesiącu maju. W dalszej kolejności Wiceprzewodniczący Janus zapytał jak wygląda sprawa mostu w Gościejewie?

Burmistrz wyjaśnił, że podpisano umowę na wykonanie projektu do 30 czerwca.


W dalszej kolejności członkowie Komisji przystąpili do omówienia projektów uchwał przewidzianych do podjęcia na najbliższej sesji.

Radni zapoznali się z projektem uchwały dotyczącym ustanowienia pomników przyrody.

Burmistrz poinformował, że z wnioskiem zwróciło się Nadleśnictwo Oborniki.

Radny Kazimierz Lis zapytał czy w związku z podjęciem w/w uchwały, gmina będzie miała nałożone jakieś obowiązki w tym temacie?

Burmistrz wyjaśnił, że Rada podejmuje uchwałę, a wszelkie obowiązki przejmuje Nadleśnictwo.

Wiceprzewodniczący Janus zapytał czy w Urzędzie znajduje się rejestr pomników przyrody?

Burmistrz odpowiedział, że nie.

Kolejny projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną przedstawiła Pani Skarbnik. Poinformowała, że w § 2 .2 zaistniał błąd pisarski.

Radny Kazimierz Lis zapytał co stało się z pismem dotyczącym szaty graficznej projektów uchwał?

Przewodniczący Rady poinformował, że temat wstępnie został omówiony razem z Panią Sekretarz, i rozmowy będą kontynuowane.

Wiceprzewodniczący Janus stwierdził, że jeden z radnych zgłaszał wniosek o uchylenie uchwały, a teraz wprowadza się nowy projekt. Zapytał czym to jest spowodowane.

Skarbnik poinformowała, że jest nieścisłość w obowiązującej uchwale dla przedsiębiorców, gdyż nie ma zastosowania jako pomoc regionalna. Nie wlicza się kwoty udzielonej ulgi do pomocy publicznej. Skarbnik wyjaśniła, że na wszystkich szkoleniach jest ten problem omawiany, dlatego należy uchwałę zmienić, lub ją uchylić.

Przewodniczący Komisji zapytał od kiedy nastąpiły te zmiany?

Skarbnik wyjaśniła, że Rozporządzenie weszło w życie w lipcu 2007 roku, natomaist szkolenia organizowane są od stycznia 2008 roku.

Przewodniczący Komisji zauważył, że radni chcieli uchwałę uchylić.

Skarbnik wyjaśniła, że radni proponowali zmiany do uchwały, które należało skonsultować z Urzędem Ochrony Konsumenta.

Przewodniczący Nowak stwierdził, że gdyby radni mieli taką informację, iż lepiej uchwałę uchylić i przygotować nową, to tak by się stało. Radny wywnioskował, że takim postępowaniem „Burmistrz z urzędnikami wpuścił radnych w maliny, po to by zrobić zamieszanie”.

Skarbnik przypomniała, że uchwała została wprowadzona przez radnych na sesji, a konsultacja z Urzędem Ochrony Konsumenta powinna być przed wniesieniem uchwały.

Przewodniczący Nowak zapytał dlaczego w projekcie uchwały zwolnienie możesz być udzielone albo z tytułu nakładów finansowych, albo z tytułu zatrudnienia pracowników?

Skarbnik wyjaśniła, że taki zapis wynika z Rozporządzenia.

Przewodniczący Komisji zapytał jaki sens ma wprowadzanie tej uchwały, skoro z obecnie obowiązującej skorzystały 3 firmy. Zapytał jak ma się zachęcenie, tą uchwałą, dużych firm do inwestowania , w stosunku do małych firm rodzinnych, działających od wielu lat na terenie gminy?

Skarbnik zauważyła, że przedsiębiorca korzystając z tej ulgi przez 4 lata nie będzie płacił podatków, jednak po upływie tego czasu, do gminy będą wpływać dochody.

Radny Kazimierz Lis zapytał czy podejmując tą uchwałę przedsiębiorca działający w strefie ekonomicznej będzie mógł z tej ulgi także skorzystać?

Skarbnik odpowiedziała, że wszystko zależy od wielkości ulgi udzielonej z innych źródeł. Pomoc się sumuj i jeśli przekroczy 40%, to nie będzie mógł już z ulgi skorzystać.

Burmistrz poinformował, że przebywał na zaproszenie firmy IKEA , w zakładach mieszczących się w Zbąszynku oraz Nowych Skalmierzycach, gdzie firma także uzyskała zwolnienia w podatku. Firma się rozwija i po zakończeniu czasu ulgi, będzie płacić podatek wielkości ok. 2 mln. zł. Burmistrz zauważył, że powodem budowy nowych hal jest uzyskanie zwolnienia w podatku od nieruchomości. Burmistrz przypomniał, że inicjatorem powstania firmy „Dendro” w Rogoźnie był p. Grabiński, który poprzez pokazanie firmy pod Poznaniem, chciał rozwiać wątpliwości, odnośnie powstania drugiego tego typu zakładu pracy w Rogoźnie

Przewodniczący Rady zapytał jaki jest stan zatrudnienia tamtego przedsiębiorstwa oraz czy firma znajduje się w specjalnej strefie ekonomicznej?

Burmistrz wyjaśnił, że zatrudnienie ma ok. 2000 osób, natomiast nie ma informacji na temat strefy ekonomicznej.

Przewodniczący Rady stwierdził, że w związku z powstaniem dużej firmy, jest ogromne zagrożenie, tak jak miało to miejsce z „Rofamą”. Ponadto wyjaśnił, że ze strony Rady nie było działania przeciwnego rozbudowie jakiejkolwiek firmy.

Burmistrz stwierdził, że była taka sytuacja przy uchwalaniu Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Przewodniczący Rady zauważył, że Strefa Ekonomiczna nie miała nic wspólnego z rozbudową firmy.

Radny Jarosław Witt stwierdził, że zwlekano wówczas z podjęciem decyzji, co miało wpływ na rozwój firmy.

Radny Kazimierz Lis wyjaśnił, że działania takie miało na celu poinformowanie radnych i społeczeństwa o zamiarze konkretnej firmy.

Przewodniczący Komisji przypomniał, że w związku ze strefą przygotowano 3 projekty uchwały, a na końcu okazało się, że i tak jest błąd. Uchwała została przygotowana przez urzędników, a nie przez radnych.

Burmistrz wyjaśnił, że radni nie chcieli , by powstała strefa ekonomiczna, a firma , która się o nią ubiegała, do tej pory nie ma decyzji Rady Ministrów.

Radny Kazimierz Lis zauważył, że jeśli trzeba wypiąć pierś do orderu, to wtedy Rada i Burmistrz stanowią jedność. Jednak jeśli są trudne chwile, to wskazuje się , który radny był przeciw. Radny Lis poinformował, że Rada podjęła decyzję o utworzeniu specjalnej strefy ekonomicznej.

Burmistrz stwierdził, że radni także mówią czego burmistrz nie zrobił, dlatego on też mówi nazwiskami, którzy radni są przeciwni. Zwłaszcza, że słyszy się różne komentarze np., iż Janus będzie dyrektorem tej firmy, lub że odbywają się wspólne polowania.

Radny Zbigniew Nowak poinformował, że to on mówił, iż uchwała została przygotowana na polowaniu. Były w niej błędy , a żaden urzędnik tego nie zrobił.

Wiceprzewodniczący Janus zapytał czy inne gminy podjęły także podobne uchwały?

Skarbnik wyjaśniła, że gminy mniejsze, posiadają niższe kwoty zwolnień. Uchwałę podjął Złotów oraz Piła. Jednak gminy większe zaczynają zwolnienia od kwoty 200.000 euro lub 600.000 euro.

Burmistrz stwierdził, że takie są propozycje, jednak radni mogą je zmienić.

Radny Jarosław Witt zaproponował zmianę progów kwotowych w poz. od II-III.

Przewodniczący Komisji zaproponował wykreślenie kwot podanych w euro, twierdząc, że na terytorium Polski obowiązuje złoty i w uchwale samorządu powinna być właśnie taka waluta.

Skarbnik zauważyła, że w Rozporządzeniu podano wartości w euro oraz kurs z jakiego następuje przeliczenie.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że należy wycofać się ze zwolnienia dotyczącego zainwestowanych środków, a skupić się tylko na miejscach pracy.

Radny Kazimierz Lis zapytał czy uchwała będzie obowiązywała do 31.12.2013r.? zapytał czy jeśli ktoś złoży wniosek przed tym terminem, to ma prawo wykorzystać ulgę także po przestaniu obowiązywania uchwały?

Skarbnik wyjaśniła, że uchwała będzie obowiązywała do 31 grudnia 2013, ale jeśli ktoś nabędzie prawa przed tą data to ma prawo, korzystać z ulgi, do czasu jej wyczerpania. Zapis taki znajduje się również w Rozporządzeniu. Skarbnik dodała, że sprawę tę dodatkowo skonsultuje z prawnikiem.

Radny Jarosław Witt zaproponował zmianę stawek:

    • w § 2.1., pkt 2, dokonać zmiany na kwoty 100.000 euro ma 150.000 euro oraz zwiększyć ilość miejsc pracy z liczby 5 do liczby 15,

    • w § 2.1., pkt 3 dokonać zmiany kwoty 150.000 euro na kwotę 300.000 euro oraz zwiększyć ilość miejsc pracy z liczby 20 do 30,

    • w § 2.1. pkt 4 dokonać zmiany kwoty 200.000 euro na kwotę 500.000 euro oraz zwiększyć ilość miejsc pracy z 30 do 50.

W/ wniosek został przyjęty 5 głosami „za” przy 1 „wstrzymującym” oraz jednym głosie „przeciwnym”.

Wiceprzewodniczący Andrzej Olenderski zaproponował powiązanie kwot oraz ilości miejsc pracy.

Skarbnik wyjaśniła, że w Rozporządzeniu jest także zapis, że zwolnienie może dotyczyć albo kosztów inwestycji albo ilości pracowników.


Następnie ogłoszono przerwę w obradach.


Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków przedstawiła Pani Skarbnik. Wyjaśniła, że przygotowano projekt, gdyż wpłynął wniosek parafii w Budziszewku o dofinansowanie remontu.

Radny Marian Połczyński zapytał czy parafia w Budziszewku otrzymała już jakieś środki finansowe?

Skarbnik wyjaśniła, że w roku ubiegłym była to kwota 10.000 lub 15.000 zł. Były to koszty ujęte w budżecie gminy, a przeznaczone na prace odwodnieniowe oraz zakładanie rynien. Środki te pochodziły z rozdziału gospodarka komunalna. Skarbnik dodała, że w tej sprawie nie podejmowano uchwały o przekazaniu dotacji.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał czy nie można zwiększyć kwoty udzielonej dotacji do 50%, gdyż ostateczną decyzje podejmuje samorząd?

Skarbnik wyjaśniła, że wnioskodawcy mogą zwrócić się o dotacje również do Urzędu Marszałkowskiego. Ze względu na wielkość budżetu gminy oraz ilość zabytków- według rejestru jest ich 515- zaproponowano 30 % dofinansowania do obiektów ogólnodostępnych.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał co to jest zabytek ogólnodostępny?

Skarbnik wyjaśniła, że są to budowle do których można swobodnie wejść jak np. kościoły, muzea.

Radny Kazimierz Lis zauważył, że przy zastosowaniu pojęcia „zabytek ogólnodostępny” zmniejsza się ilość obiektów klasyfikujących się do dofinansowania.

Skarbnik wyjaśniła, że wprowadzono takie ograniczenie z powodu dużej ilości zabytków na terenie gminy, wpisanych do rejestru zabytków.

Radny Kazimierz Lis zaproponował uchwalenie uchwały mówiącej o zasadach przyznawania dotacji, zawierając w niej wszystkie aspekty, tak, by za jakiś czas ponownie nie analizować wniosków złożonych przez podmioty.

Skarbnik stwierdziła, że można wspólnie ustalić, iż w budżecie na restaurowanie zabytków przeznacza się kwotę np. 100.000 zł. W zależności od ilości złożonych wniosków i nakładów przewidzianych do poniesienia pula środków zostanie rozdzielona.

Burmistrz wyjaśnił, że uchwała ma określać kto może składać wniosek, w jakim terminie, na jakie budynki. Dodał, że w budżecie na kolejny rok zaproponuje się kwotę dotacji dla poszczególnych wnioskodawców.

Pani Skarbnik dodała, że dotacja nie może być w wydatkach niewygasających. Poza tym Urząd ma obowiązek zawiadomić Urząd Wojewódzki, komu i w jakiej kwocie dotacja została przydzielona. Dotacje mogą pochodzić z różnych źródeł, jednak nie mogą się nakładać i przekroczyć wartości 100% poniesionych kosztów.

Radny Kazimierz Lis zapytał czym różnią się pojęcia „praca” oraz „robota”?

Skarbnik stwierdziła, że za pracę można uznać działania przygotowawcze do inwestycji, natomiast roboty są typowo budowlane. Można jednak użyć zapisu w treści uchwały „prace lub roboty budowlane”, zgodnie z Rozporządzeniem.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że należy rozszerzyć §2.1, aby z dotacji skorzystać mogły także osoby fizyczne.

Skarbnik wyjaśniła, że można ubiegać się o dotacje będąc tylko jego właścicielem.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał czy dotacji nie otrzyma osoba będąca właścicielem obiektu, nie mająca środków na jego renowację?

Skarbnik wyjaśniła, że wnioskodawca otrzyma dofinansowanie, jeśli będzie właścicielem obiektu, a budynek będzie ogólnodostępny dla mieszkańców.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał czy z tego dofinansowania można by odrestaurować figurę w Siernikach, znajdująca się na terenie Lasów Państwowych?

Skarbnik wyjaśniła, że Lasy Państwowe mogły by ubiegać się o dofinansowanie, jeśli są właścicielami figury, a obiekt wpisany jest do rejestru zabytków.

Wiceprzewodniczący Henryk Janus stwierdził, że przeznaczono środki na kościół w Budziszewku oraz na kościoły w Rogoźnie, bez podejmowania uchwały. Zapytał dlaczego nie można przeznaczyć ok. 3.000 zł na odmalowanie figury w Siernikach i dlaczego przy zmianach do budżetu mówiono radnym, że jest to nieprawidłowe?

Skarbnik wyjaśniła, że podjęcie tej uchwały spowoduje, że dofinansowanie tego typu obiektów będzie jasne, czytelne oraz zgodne z literą prawa. Dodała, że wcześniejsza procedura była niewłaściwa.

Burmistrz stwierdził, że na sesji nie zgłoszono wniosku do budżetu odnośnie figury w Siernikach i nikt nie mówił, że jest to nieprawidłowe.

Burmistrz zauważył, że w rejestrze są nie tylko kościoły, ale także pałace i inne budowle.

Radny Jarosław Witt stwierdził, że o dofinansowanie będą mogły ubiegać się osoby prywatne, które po odnowieniu budynku zrobią go ogólnodostępnym.

Wiceprzewodniczący Andrzej Olenderski stwierdził, że w treści uchwały należy dopisać, iż o dotację mogą ubiegać się także osoby fizyczne.

Skarbnik zauważyła, że bez wykreślenia pkt .4 ( zabytek ogólnodostępny) osoba fizyczna nie będzie mogła ubiegać się o dofinansowanie.

Burmistrz uzupełnił, że jest wiele budynków w gminie, które mają, jako zabytki, wpisane wyposażenie wewnętrzne. W związku z powyższym osoba fizyczna może złożyć wniosek na remont np. zabytkowych pieców, jeśli uchwała nie będzie przewidywała, że budynek ma być dostępny dla mieszkańców.

Wiceprzewodniczący Olenderski stwierdził, że należy zostawić ograniczenie dla zabytków ogólnodostępnych, należy jednak umożliwić ubieganie się o dofinansowanie osobom fizycznym oraz zwiększyć kwotę dotacji do 50%.

Radny Jarosław Witt przychylił się do sugestii, aby umożliwić ubieganie się o dofinansowanie dla osób fizycznych, jednak kwota powinna wynosić do 30%.

Burmistrz zauważył, że obecnie o dofinansowanie ubiegać się będą kościoły i w związku z tym pojawi się dylemat jaką kwotę i na który obiekt przeznaczać. Zwłaszcza, że na dzień dzisiejszy nie zna się skali problemu.

Wiceprzewodniczący Olenderski poinformował, że na szkoleniu zorganizowanym przez Regionalną Izbę Obrachunkową zadał pytanie odnośnie środków budżetowych, przeznaczonych na odrestaurowanie figury. W odpowiedzi radny usłyszał, że przepisy jednoznacznie tego nie określają, jednak kolegium RIO takie przypadki dopuszcza do realizacji.

Skarbnik odpowiedziała, że te same przypadki Regionalna Izba Obrachunkowa rozpatruje w różny sposób. Podała przykład wprowadzenia nadwyżki do budżetu, jako nadwyżki i wolnych środków. Zrobiły tak wszystkie gminy, a tylko jedna miała poprawić budżet.

Burmistrz dodał, odnośnie orzekania spraw przez RIO, że w sprawozdaniu z wykonania budżetu pani kolegiantka domniemywała, że w Funduszu Ochrony Środowiska wprowadzono odsetki bankowe, mimo, że w części opisowej było to wyjaśnione. Burmistrz dodał, że w orzeczeniu RIO te odsetki stanowiłyby podstawę wniesienia zastrzeżenia.


Następnie członkowie Komisji przegłosowali wniosek Wiceprzewodniczącego Olenderskiego o nastepującej treści:

    • w paragrafach , w których jest mowa o podmiotach dodaje się zwrot „osoby fizyczne”

    • w § 3 dodaje się zwrot „lub robót budowlanych”.

W/w wniosek został przyjęty 6 głosami „za” w obecności 6 członków Komisji.

Wiceprzewodniczący Henryk Janus zwrócił uwagę na datę składania wniosków 15 września. Przypomniał, że do tej pory wnioski były składane do 15 października.

Skarbnik wyjaśniła, że przygotowywana jest nowa uchwała w sprawie procedur uchwalania budżetu, w której proponuje się składanie wniosków do budżetu do dnia 15 września. Wynika, to z faktu, że do tej pory był tylko miesiąc czasu na opracowanie projektu budżetu i zestawienie wszystkich wniosków.


W dalszej kolejności omówiono projekt uchwały w sprawie przekazania montowanych w roku 2008 dodatkowych punktów oświetlenia drogowego na terenie gminy Rogoźno.

Przewodniczący Rady poinformował, że uchwała nie została ujęta w porządku obrad najbliższej sesji, gdyż dostarczono ją po przygotowaniu programu sesji. Natomiast można wnieść projekt podczas sesji.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że podjęcie tej uchwały jest konieczne. Zaproponował, aby Komisja zobowiązała jego osobę do wniesienia projektu do porządku obrad najbliższej sesji.

Skarbnik wyjaśniła, że jest to uchwala intencyjna. Natomiast po zamontowaniu oświetlenia trzeba będzie podjąć kolejną uchwałę, w której określony będzie koszt tej darowizny.

Przewodniczący Komisji poinformował, że na spotkaniu z przedstawicielem energetyki rzucił pomysł, by po przekazaniu lamp gmina nie płaciła za prąd. Jednak kierownik ENEA był oburzony, gdyż energetyka stoi na stanowisku, że gmina ma lampy wybudować, oddać, płacić za prąd oraz konserwację.

Wiceprzewodniczący Henryk Janus poinformował, że podczas tego spotkania poruszono także sprawę obowiązywania umowy. Obecna ma trwać do końca roku, natomiast od nowego roku można podpisać umowę na usługi.

Skarbnik dodała, że podpisanie umowy na usługi będzie się wiązało z trudnościami w planowaniu środków, jednak zawsze można wprowadzić zmiany do budżetu.

Wiceprzewodniczący Janus zauważył, że radni wnioskowali za wykreśleniem punktu mówiącego, że jeśli jest nie więcej niż 5% niepalących żarówek w gminie, to usługa jest dobrze wykonana. Dodał, że p. Krzyścin został przez radnych przekonany i ten zapis prawdopodobnie zostanie z umowy wykreślony.

Burmistrz dodał, że energetyka przysłała warunki na przyłącza w m. Garbatka oraz w m. Stare, zastrzegając, że budowa będzie rozpoczęta, jeśli gmina zobowiąże się do przekazania punktów oświetlenia, nieodpłatnie do energetyki.


Członkowie Komisji jednogłośnie 6 głosami „za” zobowiązali Przewodniczącego Komisji do wprowadzenia omówionego projektu uchwały do porządku obrad najbliższej sesji.


Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy Rogoźno przedstawiła Pani Skarbnik, po uprzednim omówieniu 4 autopoprawek.

Wiceprzewodniczący Henryk Janus poinformował, że OSP Gościejewo składało wniosek o zakup samochodu typu średniego z napędem „4x4”, czego nie uwzględniono w WPI.

Burmistrz stwierdził, że wniosek podpisywał na zakup samochodu średniego.

Skarbnik zapytała czy kwota zaproponowana w WPI wystarczy, jeśli samochodu ma mieć napęd „4x4”?

Wiceprzewodniczący Janus wyjaśnił, że środki mogą nie starczyć, jeśli nie będzie dofinansowania z innych źródeł, o które obiecał postarać się Burmistrz.

Wiceprzewodniczący Rady Andrzej Olenderski zauważył, że w projekcie uchwały przygotowanej na miesiąc kwiecień była wprowadzona wyższa kwota wolnych środków, niż w miesiącu bieżącym.

Skarbnik wyjaśniła, że został rozstrzygnięty przetarg na budowę chodników na ul. Czarnkowskiej i Wyszyńskiego, koszt wykonania inwestycji jest niższy niż wyliczono w kosztorysie inwestorskim. Skarbnik dodała, że z całego rozliczenia, po wprowadzeniu zadań zaproponowanych przez Burmistrza, pozostaje kwota wolnych środków w wysokości 35.728 zł.

Wiceprzewodniczący Olenderski poinformował, że niezrozumiała jest dla niego sprawa oświaty.

Skarbnik wyjaśniła, że wprowadzono dodatkowe zadania na kwotę 42.000 zł, dotyczące remontów w Zespole Szkół w Parkowie oraz w Przedszkolu w Parkowie, oraz dokonano przesunięć , między rozdziałami, na kwotę 10.271 zł .

Przewodniczący Komisji zapytał czy Burmistrz przyjął pieniądze przyznane przez Wojewodę, gdyż na sesji twierdził, że radni hamują budżet?

Skarbnik odpowiedziała, że środki zostały przyjęte zarządzeniem. Wyjaśniła, że środki wprowadzane zarządzeniem mogą być przyjmowane dopiero po obradach sesji. W innym przypadku podczas uchwalania uchwały nie zgadzały by się stany początkowe i powstałoby zamieszanie.

Wiceprzewodniczący Rady Andrzej Olenderski stwierdził, że w projektach uchwał przygotowanych na miesiąc kwiecień oraz maj zaistniała różnica na kwotę 40.000 zł w dz. Gospodarka Mieszkaniowa.

Skarbnik wyjaśniła, że ma to związek z toczącą się sprawą o odszkodowania za drogi. Wyrok jest dla gminy korzystny, jednak aby środków nie blokować zostały one zdjęte. Po wydaniu ostatecznej decyzji środki można ponownie wprowadzić.

Przewodniczący Rady zapytał czy osoba ubiegająca się o odszkodowanie sprawę przegrała, oraz czy jest pewność, że Gmina żadnych środków nie będzie musiała płacić?

Skarbnik wyjaśniła, że sąd przychylił się do decyzji gminy. Jednak sprawa ponownie trafiła do rozpatrzenia przez Wojewodę i może być taka sytuacja, że gmina będzie musiała zapłacić.

Przewodniczący Rady poinformował, że podobna sprawa toczyła się w Poznaniu i wyrokiem trybunału w Strasbourgu miasto musiało zapłacić mieszkańcom odszkodowanie w wysokości 270.000 euro.

Skarbnik wyjaśniła, że w ubiegłym roku tych wydatków nie zrealizowano. W związku z powyższym zaproponowano zdjęcie tej kwoty, a po ostatecznej decyzji sądu pieniądze na rzecz odszkodowań można wprowadzić.

Wiceprzewodniczący Rady Olenderski zapytał o dział 921. Stwierdził, że zwiększono o kwotę 5.000 zł wydatki w tym dziale oraz przeniesiono kwotę 20.000 na zakup materiałów do domu kultury.

Skarbnik wyjaśniła, że kwota 5.000 dotyczy remontu świetlicy w m. Owczegłowy, natomaist zdjęto środki na zakup materiałów i usług i przeniesiono je do rozdz. domy kultury, zgodnie z sugestią radnego Lisa, a są to pieniądze zaproponowane na organizację dożynek.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał o kwotę ponad 300.000 zł stanowiącą rezerwę oświatową?

Skarbnik wyjaśniła, że rezerwa zostanie rozwiązana w miesiącu wrześniu, gdy będzie znana reorganizacja w oświacie.

Przewodniczący Komisji zapytał jak wygląda realizacja budowy dróg dofinansowywanych z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych?

Burmistrz odpowiedział, że na drogę Boguniewo-Moksz zostały wykonane podkłady geodezyjne. Natomiast w Jaraczu są wykonywane mapy. Rozliczenie zadania ma nastąpić do końca października.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał czy jeśli zadanie nie zostanie wykonane w terminie, to środki trzeba będzie zwrócić?

Skarbnik wyjaśniła, że rozliczenie zadania nastąpi dopiero po wykonaniu inwestycji.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że Burmistrz przyjął środki przyznane od Wojewody na naukę języka angielskiego, ale na sesji wprowadził radnych w błąd.

Burmistrz wyjaśnił, że nie wprowadzał w błąd, tylko jest to „robota głupiego”, gdyż Pani Skarbnik, po wprowadzeniu jednego zarządzenia musi zrobić cały budżet od początku. Dlatego, aby uniknąć podwójnej roboty zaproponowano wprowadzenie dotacji na sesji razem z uchwałą w sprawie zmian w budżecie.


W dalszej kolejności Wiceprzewodniczący Janus przedstawił wniosek, skierowany do Zarządu Wojewódzkiego OSP, w którym uwzględniono zapis „samochód średni 4x4”.

Burmistrz stwierdził, że w tym temacie była rozmowa z p. Kołodziejem, że jeśli OSP Gościejewo otrzyma taki samochód, to będą mieli tylko jeden. W przypadku samochodu średniego bez napędu „4x4” OSP w Gościejewie dysponować będzie dwoma pojazdami.

Wiceprzewodniczący Janus poinformował, że w czasie dyskusji na zebraniu podjęto wniosek, że jeśli będą środki, to OSP będzie ubiegało się o samochód z napędem „4x4”.

Następnie członkowie Komisji jednogłośnie, 6 głosami „za”, przyjęli wniosek Wiceprzewodniczącego Janusa w sprawie dokonania zmiany w WPI, w zadaniu dotyczącym dofinansowania do zakupu samochodu pożarniczego dla OSP Gościejewo, poprzez dodanie zwrotu „4x4”.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał o wprowadzone po stronie dochodów kary pieniężne w wysokości 13.373 i odsetki.

Skarbnik wyjaśniła, że w poprzednim projekcie wpisano odsetki „per saldem”. Natomiast po rozmowie z przedstawicielem Regionalnej Izby Obrachunkowej nie wykazano należności „per saldem”, tylko wykazano odsetki należne gminie, oraz należności jakie gmina musi zapłacić. Ponadto istnieje przepis prawa, który mówi, że odsteki zasądzone wyrokiem sądu trzeba zapłacić niezwłocznie.


W punkcie wolne głosy i wnioski Komisja zajęła się pismem dr J. Teski, w którym kierownik przychodni wnosi o zabezpieczenie w budżecie 2008 roku, 50.000 zł na dostosowanie obiektu do wymagań Rozporządzenia Ministra Zdrowia.

Przewodniczący Komisji Zbigniew Nowak zapytał czy kwota 50.000 zł znajdzie się w budżecie?

Burmistrz poinformował, że tych środków do budżetu nie zaproponuje. Wyjaśnił, że to pismo jest inspiracją niektórych radnych. W tym temacie odbyło się spotkanie z dr Teską, a kierując to pismo postąpił „nie-fair”. Burmistrz stwierdził, że prawdopodobnie było to za namową „napisz wniosek, to dostaniesz”. Burmistrz poinformował, że w spotkaniu udział brał dr Zb. Januszewski, dr J. Teska , Przewodniczący Rady oraz Pani Sekretarz. Kierownik przychodni otrzymał zalecenia i do roku 2012 ma obowiązek przygotować program przystosowawczy.

Burmistrz dodał, że na spotkaniu ustalono, iż dr Teska w ciągu miesiąca przygotuje stosowny program, co powinno być zrobione, zarówno ze strony spółki, jak i gminy. Kolejnym etapem miało być spotkanie i ustalenie co, i w którym roku wykona gmina, a co wykonane zostanie przez kierownika przychodni. Jednak bez żadnego uprzedzenia wpłynęło pismo o wyasygnowanie w budżecie 2008 roku kwoty 50.000 zł.

Przewodniczący Komisji zauważył, że za budynek odpowiedzialna jest gmina. Dodał jednak , że zalecenia dotyczą także wyposażenia, w związku z tym zapytał czy zostanie ono zakupione przez Urząd?

Burmistrz poinformował, że Przewodniczący Rady bardzo „piął” , że gmina musi budynek przystosować, bo jest to obiekt komunalny. Burmistrz stwierdził, że nie jest przeciwny przystosowaniu przychodni, ale chce, by lekarze także wykonali pewne remonty we własnym zakresie. Zalecenia mówią między innymi o wymianie mebli, powieszeniu umywalki w jednym gabinecie, wieszaka i szafy. Burmistrz zapytał czy te przedmioty też gmina ma zakupić? Stwierdził, że do tematu należy podejść, a przystosowanie rozłożyć do roku 2012. Zauważył, że budynek jest komunalny, jednak spółka powinna także podjąć pewne działania. Burmistrz dodał, że w czasie rozmowy kierownik przychodni stwierdził, że lekarze mają swoje gabinety, w których mogą przyjmować, a z przychodni zrezygnują. Burmistrz poinformował, że w dniu wczorajszym przed Komisją Przewodniczący Rady przyniósł pismo od dr Teski, odnośnie tych pieniędzy.

Burmistrz zapytał na co przeznaczona ma być kwota 50.000 zł, gdyż nie ma programu przystosowawczego?

Radny Jarosław Witt stwierdził, że na terenie Gminy działają dwie Spółki, w Rogoźnie i w Parkowie. Zaproponował równe traktowanie obu podmiotów. Spółka działająca na terenie Parkowa również wykonuje zalecenia i remonty, ale w umowie zawarto zapis, że koszty będą rozliczane w czynszu. Spółki pracują się na tych samych zasadach, dlatego też spółka w Rogoźnie mogłaby zostać potraktowana na równi ze Spółką z Parkowa i remonty rozliczać w ramach czynszu.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że nie był dostarczycielem pisma z przychodni. Zgodził się z sugestią, że podmioty powinny być traktowane równo. Ponadto stwierdził, że obiekty, które gmina dzierżawi na potrzeby służby zdrowia muszą być dostosowane do wymogów Ministra Zdrowia. Przewodniczący poinformował, że jeśli gmina jest właścicielem obiektu, spełniającego określoną funkcję i pobiera za to czynsz, to obiekt musi być tak przystosowany, aby spełniał wszystkie wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia.

Skarbnik stwierdziła, że jej zdaniem umowy na dzierżawę tego budynku zostały źle sporządzone. W momencie przekazywania nowych pomieszczeń na przychodnię, nikt nie przewidział, że po pewnym czasie będą musiały być przystosowane. Natomiast remont bieżący jak malowanie, wymiana umywalki, czy kafelków należy do dzierżawcy. W związku z powyższym Skarbnik stwierdziła, że umowy powinny zostać aneksowane.

Wiceprzewodniczący Andrzej Olenderski zapytał w której kadencji sporządzono umowy oraz jaki wysoki czynsz jest pobierany za przychodnię?

Burmistrz odpowiedział, że umowy sporządzono za śp. Burmistrza Kanię, i były aneksowane na czas obowiązywania kontraktu. Natomiast czynsz za przychodnię wynosi trochę powyżej 1.000 zł miesięcznie, nie licząc opłat za media, regulowanych przez dzierżawcę.

Sekretarz poinformowała, że dyrektor ZAMK przedstawił koszty bieżące jakie ponosi na utrzymanie obiektu i nie dysponuje środkami na przeprowadzenie remontu. Ponadto Sekretarz wyjaśniła, że Kodeks Cywilny reguluje obowiązki najemy i właściciela obiektu. Dodała także, że na spotkaniu z kierownikiem przychodni doszło do porozumienia i ustalono, że zostanie przygotowany program oraz harmonogram działań. Następnie ustali się, które prace ma wykonać Gmina, a które Spółka.

Burmistrz zauważył, że na kwotę 50.000 zł nie wykonano żadnego kosztorysu, ani nie określono na co te środki mają być przeznaczone.

Radny Jarosław Witt zapytał jakie są obwarowania wypowiedzenia umowy? Stwierdził, że można zastanowić się nad jej wypowiedzeniem i podpisaniem nowej.

Burmistrz wyjaśnił, że umowa obowiązuje tak długo, jak Spółka ma podpisany kontrakt z NFZ.

Wiceprzewodniczący Olenderski stwierdził, że sprawa czynszu powinna zostać poruszona wcześniej. Należało przewidzieć, że z czasem remonty będą konieczne i należało zabezpieczyć środki finansowe z czynszu na ten właśnie cel.

Przewodniczący Rady stwierdził, że omawiany problem dotyczy wszystkich obiektów medycznych na terenie gminy. Wyraził obawę, że może nadejść czas, kiedy obiekty nie będą spełniały wymagań i na teren gminy nie zostaną zakontraktowane żadne usługi medyczne. Przewodniczący przypomniał, że podobny problem istniał z zakupem urządzenia usg. Dodał, że specjalistów można ściągnąć tylko dobrze przygotowanymi pomieszczeniami. Przewodniczący zauważył, że nie ma w Urzędzie dobrej koordynacji zadańw zakresie zdrowia.

Pani Sekretarz poinformowała, że uwagi SANEPID-u dotyczą ulepszeń w pomieszczeniach. Na terenie gminy są nie tylko obiekty zajmowane przez Spółkę „Zdrowie rodziny”, a skoro pomaga się jednym podmiotom, to może należałoby zastanowić się nad pomocą dla innych. Sekretarz dodała, że kierownik przychodni zobowiązany jest do zrobienia harmonogramu prac i realizacji do roku 2012.

Radny Jarosław Witt zaproponował podjęcie działań nad znalezieniem odpowiedniej działki i ogłoszeniem przetargu na jej sprzedaż, z zaznaczeniem , że ma powstać przychodnia lekarska. Radny stwierdził, że to w znaczący sposób rozwiązałoby problem dotyczący obiektu na świadczenie usług medycznych, remontu oraz miejsc parkingowych.

Burmistrz stwierdził, że taki teren musiałby być uwzględniony w planie przestrzennym. Dodał, że zalecenia dla obecnej przychodni można zrealizować wspólnie. Na dzień dzisiejszy dyrektor ZAMK opracowuje projekt na wykonanie toalet dla niepełnosprawnych, na co ma 13.000 zł. Dużym kosztem jest także zainstalowanie windy lub podjazdu. Natomaist pozostałe wydatki są mniejsze.

Burmistrz poinformował, że rozważa sprzedaż budynku spółce, w drodze przetargu, kierownik przychodni wyraża zgodę, ale za „symboliczną złotówkę”. Temat będzie jeszcze konsultowany z radcą prawnym.

Ponadto Burmistrz dodał, że w tej sprawie należy podjąć rozmowy co należy zrobić i ująć do roku 2012 przystosowanie obiektu.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że w swej wypowiedzi poruszył całościowy problem służby zdrowia, dotyczący dwóch spółek lekarskich, pogotowia oraz rentgena. Przewodniczący stwierdził, że dzisiaj funkcjonuje to w sposób chaotyczny i należy problem rozwiązać doprowadzając do stanu właściwego. Ponadto problem, o którym mowa dotyczy roku 2012, należy przygotować plan w przeciągu 2-3 lat, tak aby przychodnia spełniała wszystkie wymogi. Przewodniczący dodał, że trzeba przyjąć propozycję radnego Witta, gdyż odpowiednimi pomieszczeniami można ściągnąć lekarzy specjalistów.

Sekretarz stwierdziła, że obecnie przychodnia zajmowana jest przez lekarzy rodzinnych. Można by się zastanowić, nad przeniesieniem ich do gabinetów prywatnych, a budynek przystosować i ściągnąć lekarzy specjalistów. Sekretarz dodała, że przeniesienie chirurga do budynku pogotowia było pomysłem dyrektora szpitala w Obornikach.

Radny Jarosław Witt poinformował, że w Tarnowie Podgórnym była podobna sytuacja. Spółka zwracając się do gminy o sfinansowanie remontu, usłyszała, że jeśli chce przyjmować pacjentów, to ma sama wykonać remonty, bo dofinansowania nie otrzyma. W efekcie Spółka podjęła się wykonania remontów.

Burmistrz wyjaśnił, że należy obiekt dostosować, ale wspólnie, a nie szantażem, że lekarze nie będą przyjmowali pacjentów. Burmistrz wyjaśnił, że rentgen został zakupiony przez firmę wykonująca zdjęcia. Odbyły się spotkania i ustalono, że firma obsługująca urządzenie zostanie zwolniona z części czynszu. Natomiast umowa jest tak skonstruowana, iż po zaprzestaniu działalności rentgen będzie własnością gminy. Odnośnie specjalistów Burmistrz wyjaśnił, że są przyznawani na powiat, natomiast spółka dr Teski nie jest tym tematem zainteresowana. Ponadto poinformował, że umowa ze Spółką obowiązuje do końca roku, czynsz wynosi 5 zł/m², a dodatkowo dyrektor ZAMK opłaca sprzątaczkę obsługującą dół przychodni. Odnośnie pozyskania specjalistów Burmistrz poinformował, że był problem ze znalezieniem miejsca dla diabetologa. Żaden z lekarzy nie chciał się zgodzić, aby w czasie kiedy nie przyjmuje pacjentów, gabinet zajął inny lekarz, raz w tygodniu. W końcu jednak znalazło się pomieszczenie i diabetolog otrzymał kontrakt.

Przewodniczący Rady potwierdził, że tylko dobrze przygotowanymi pomieszczeniami można ściągnąć specjalistów.

Burmistrz zauważył, że gabinet , w którym obecnie przyjmuje diabetolog jest czynny raz w tygodniu. W związku z powyższym Przewodniczący może znaleźć innego specjalistę, który będzie przyjmował w pozostałe dni tygodnia.

Sekretarz poinformowała, że w przychodniach poznańskich w jednym gabinecie przyjmuje kilku lekarzy specjalistów i pomieszczenia są w pełni wykorzystane.

Wiceprzewodniczący Rady zapytał czy dysponowanie jednym gabinetem przez kilku lekarzy nie zależy od zawartej umowy?

Burmistrz wyjasnił, że można czynsz, za wynajem gabinetu, podzielić na wszystkich przyjmujących lekarzy. Jednak Spółka lekarska w Rogoźnie, nie chce dzielić gabinetów z innymi specjalistami.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał jakie kwoty otrzymuje spółka lekarska z NFZ na jednego pacjenta.

Radny Jarosław Witt odpowiedział, że jest to ok. 11 zł za jednego pacjenta miesięcznie

Burmistrz uzupełnił, że stawka w Rogoźnie może być mniejsza i sięgać ok. 7-8 zł, gdyż pielęgniarki mają osobny kontrakt.

Wiceprzewodniczący Rady Andrzej Olenderski poinformował, że mieszkańcy ul. Dworcowej, zgłaszają się z prośbami o zamontowanie garbów ograniczających prędkość.

Burmistrz odpowiedział, że jest to droga należąca do kolei.

Radny Marian Połczyński zapytał jak wygląda sprawa budowy chodnika w m. Pruśce?

Burmistrz odpowiedział, że w roku bieżącym ma zostać wykonana kanalizacja deszczowa, Województwo na ten rok przeznaczyło kwotę 100.000 zł.

Radny Roman Kinach podziękował za zamontowanie tablic z nazwami ulic, m.in. ul. Wójtostwo.

Wiceprzewodniczący Henryk Janus zgłosił wniosek, by w sprawie projektowanego spowolnienia ruchu w m. Gościejewo odbyło się spotkanie z projektantem.

Burmistrz poinformował, że takie spotkanie będzie miało miejsce. O terminie zostanie zawiadomiony sołtys , Rada Sołecka, radny z tego okręgu oraz Burmistrz. Dodał, że będzie to miało miejsce w terenie, aby wszystko uzgodnić, i uniknąć sytuacji jakie miały miejsce w Tarnowie, m.in. brak wjazdu i brak części chodnika.

Wiceprzewodniczący Janus zauważył, że mieszkańcy także powinni być poinformowani, jednak zorganizowanie takiego spotkania byłoby trudne, dlatego w spotkaniu uczestniczyć powinna Rada Sołecka.

Wiceprzewodniczący Olenderski zapytał czy zmieniono szerokość ciągu pieszego w m. Ruda z 4 na 6 m?

Burmistrz odpowiedział, że nie ma jeszcze projektu , została przygotowana koncepcja.



Posiedzenie zakończono o godz. 20.00.


Protokół sporządziła Beata Ryga

» powrt
Ilo odwiedzin : 667959_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP