2006-06-12
UCHWAŁA Nr XLV/328/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 kwietnia 2006 r.
w sprawie zasad i trybu przyznawania Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej”
Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Rada Miejska w Rogoźnie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. W celu uhonorowania i wyróżnienia osób i podmiotów zbiorowych za
zasługi dla Gminy Rogoźno, ustanawia się Tytuł „Zasłużony dla Ziemi
Rogozińskiej”.
2. Przyznanie Tytułu jest połączone z wpisem do Księgi Honorowej.
§ 2. 1. Tytuł, o którym mowa w § 1 przyznaje się osobom fizycznym, osobom
prawnym, stowarzyszeniom, innym organizacjom.
2. Tytuł może być przyznany również pośmiertnie.
§ 3. 1. Z wnioskiem o uhonorowanie Tytułem, o którym mowa w § 1 może
zwrócić się do Rady Miejskiej:
1) Burmistrz Rogoźna,
2) komisja Rady,
3) zebranie wiejskie,
4) partia polityczna,
5) organizacja pozarządowa - w rozumieniu ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 ze zm.),
6) grupa mieszkańców gminy.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 6) powinien być złożony przez
grupę co najmniej 5 mieszkańców oraz powinien być uzupełniony o listę
podpisów przynajmniej 100 mieszkańców gminy.
3. Lista, o której mowa w ust. 2 powinna zawierać: numer porządkowy,
imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania oraz własnoręcznie
złożony podpis.
4. Wzór wniosku stanowi załącznik do uchwały.
§ 4. 1. Wniosek, o którym mowa w § 3 podlega rozpatrzeniu przez Kapitułę Tytułu
„Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” w ciągu 30 dni od daty wpływu do Biura
Rady Miejskiej w Rogoźnie.
2. Kapitułę tworzą:
1) Radni Rady Miejskiej w Rogoźnie,
2) Burmistrz Rogoźna.
3. Kapituła wybiera spośród swego grona wybiera Przewodniczącego,
Zastępcę Przewodniczącego i Sekretarza Kapituły Tytułu „Zasłużony dla
Ziemi Rogozińskiej”.
4. Kapituła Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” podejmuje decyzję o
przyznaniu Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” w głosowaniu tajnym,
zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Kapituły.
§ 5. 1. Uroczyste wręczenie Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej’ i wpis do
Księgi Honorowej odbywa się z okazji świąt państwowych i uroczystości
gminnych oraz uroczystości jubileuszowych wnioskodawców. Wręczenia
dokonują Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrz Rogoźna.
2. Podczas wręczania dokumentu, o którym mowa w ust. 1 Przewodniczący
wypowiada słowa: „W imieniu Kapituły Tytułu „Zasłużony dla Ziemi
Rogozińskiej” wręczam ...”.
3. Dokument potwierdzający pośmiertne nadanie Tytułu wręcza się
najbliższej rodzinie zmarłego.
§ 6. Tracą moc:
1) uchwała nr XVI/115/91 Rady Miejskiej Rogoźna z dnia 11 listopada 1991 r.,
2) uchwała nr XXXIX/387/97 Rady Miejskiej Rogoźna z dnia 25 września 1997 r.,
3) uchwała nr XXXVI/323/2001 Rady Miejskiej Rogoźna z dnia 25 października 2001 r.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
(-) mgr Roman Szuberski
WNIOSEK O PRZYZNANIE TYTUŁU „ZASŁUŻONY DLA ZIEMI ROGOZIŃSKIEJ” I DOKONANIE WPISU DO KSIĘGI HONOROWEJ.
1. Nazwisko
|
2. Imię |
3. Imię ojca |
16. Uzasadnienie wniosku.
|
4. Imię matki
|
5. Data urodzenia
|
6. Miejsce urodzenia
|
7. Miejsce zamieszkania
|
8. Stanowisko
|
9. Miejsce pracy
|
10. Wykształcenie
|
11. Ilość lat pracy
|
12 Czy był(a) karany(a) sądownie?
|
13. Jednostka organizacyjna sporządzająca wniosek
(nazwa jednostki) (kierownik jednostki) |
17. Opinia Kapituły Tytułu „Zasłużony dla Ziemi
Rogozińskiej” |
14. Organ przedstawiający wniosek Radzie Miejskiej
(pieczęć) (podpisy) |
15.Adnotacja Biura Rady Miejskiej
(Nr Uchwały i data nadania wniosku) (Nr legitymacji) (data wręczenia) |
|