Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Uchwały Rady Miejskiej

2006-06-05
UCHWAŁA Nr XLIV/320/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 marca 2006 r.
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity – Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996r Nr 132, poz. 622 z późn. zm.), Rada Miejska w Rogoźnie uchwala co następuje:

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1 Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno.

§ 2 Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

  1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.),
  2. nieczystościach ciekłych – ścieki o których mowa w art.2 ust.1 pkt1) ustawy,
  3. odpadach komunalnych – odpady komunalne w rozumieniu przepisów o odpadach,
  4. stacjach zlewnych –  instalacje i urządzenia o których mowa w art. 2 ust.1 pkt 3 ustawy,
  5. właścicielach nieruchomości – także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu , a także inne podmioty władające nieruchomością,
  6. nieruchomości - należy przez to rozumieć część powierzchni ziemi stanowiącą odrębny przedmiot własności, jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków (art. 46 § 1 kodeksu cywilnego),
  7. odpadach komunalnych wielkogabarytowych – należy przez to rozumieć odpady komunalne, które nie mogą być umieszczane, ze względu na swoje rozmiary lub masę, w typowych pojemnikach,
  8. odpadach biodegradowalnych – należy przez to rozumieć odpady organiczne powstające w gospodarstwie domowym, jednostkach organizacyjnych oraz w wyniku pielęgnacji i uprawiania prywatnych oraz publicznych terenów zieleni,
  9. podmiotach uprawnionych - należy przez to rozumieć podmioty, które legitymują się ważnym zezwoleniem na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, prowadzenia działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzeniu schronisk dla bezdomnych zwierząt, wydanym na podstawie postanowień ustawy,
  10. zwierzętach domowych - należy przez to rozumieć w szczególności: psy i koty oraz inne zwierzęta uznane za nadające się do trzymania w mieszkaniach w celach niehodowlanych,
  11. zwierzętach gospodarskich - należy przez to rozumieć zwierzęta w rozumieniu przepisów o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich, utrzymywane w celach hodowlanych i produkcyjnych,
  12. psach rasy uznanej za agresywną – psy należące do jednej z ras wymienionych w przepisach wykonawczych do ustawy  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt  (Dz. U. Nr 111, poz. 724 ze zm.),
  13. chodnik bezpośrednio przylegający do nieruchomości – należy rozumieć wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.

 

Rozdział II

Wymagania w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości

 

§ 3 1.Obowiązek utrzymania czystości na terenach nieruchomości ciąży na ich właścicielach, poprzez:

1)      wyznaczenie miejsc do gromadzenia odpadów oraz  wyposażenie nieruchomości w zestaw pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych umożliwiających ich segregację i selektywne zbieranie,

2)      zawarcie pisemnej umowy w zakresie odbioru odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych z podmiotem posiadającym zezwolenia na prowadzenie działalności w takich zakresach,

3)      utrzymywanie pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym oraz porządku w miejscu ich ustawienia,

4)   korzystanie przy usuwaniu odpadów komunalnych i opróżnianiu zbiorników bezodpływowych z terenu nieruchomości wyłącznie z usług podmiotu posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie.

2. Właściciele nieruchomości oraz podmioty zobowiązane na podstawie ustawy zapewniają utrzymanie czystości i porządku na częściach nieruchomości służących do użytku publicznego, przez:

1)      uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości (np. z chodników, podwórzy, przejść, bram, itp.),

2)      usuwanie chwastów z terenu nieruchomości,

3)  gromadzenie na skraju chodnika od strony jezdni błota, śniegu i lodu uprzątniętego

     z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, z zachowaniem możliwości  

     odpływu wody do kanalizacji w sposób niezagrażający istniejącej zieleni,

4) usunięcie sopli lodowych i nawisów śniegu z dachów i gzymsów budynku 

    niezwłocznie po ich pojawieniu się,

5)  niezwłoczne usuwanie odpadów powstałych w wyniku remontu i modernizacji

     lokali (np.  gruzu itp.),

6)  utrzymywanie ogrodzeń w należytym stanie technicznym,

7)      umieszczenie w nieruchomości obowiązującego regulaminu porządku domowego, a na targowiskach informacji o warunkach prowadzenia handlu.

3. Zarządcy dróg i ciągów pieszych zobowiązani są dostarczyć - uzależnioną od natężenia ruchu - odpowiednią liczbę koszy ulicznych na drobne odpadki komunalne.

 

 § 4 1. Mycie samochodów ciężarowych i osobowych winno się odbywać w myjniach samochodowych jednak może się odbywać także na terenie nieruchomości, gdy nie spowoduje ono bezpośredniego zagrożenia dla środowiska..

         2. Zabrania się mycia pojazdów na drogach publicznych, parkingach, chodnikach, łąkach, w pobliżu rzek i zbiorników wód powierzchniowych oraz ujęć i zbiorników wody pitnej.         

3.Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi mogą odbywać się na terenie nieruchomości pod warunkiem, że nie są uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, a powstające odpady będą gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami.

 

§ 5 1.Na terenie nieruchomości zabrania się spalania tworzyw sztucznych, gumy, odzieży  i innych odpadów komunalnych.

2.Dopuszcza się w okresie od 15 października do 15 kwietnia spalanie suchych  pozostałości roślinnych  poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli spalanie to nie narusza odrębnych przepisów oraz nie powoduje uciążliwości dla sąsiadów.

 

Rozdział III

Rodzaje urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów  komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych

 

§ 6 1.Nie segregowane odpady komunalne winny być gromadzone w specjalnie przystosowanych do tego celu przykrywanych pojemnikach lub kontenerach o pojemności nie mniejszej niż 110 l.

2.Dopuszcza się stosowanie worków z tworzyw sztucznych w przypadku okresowego zwiększenia ilości gromadzonych nie segregowanych odpadów komunalnych.

3.Odpady segregowane (szkło, plastik, makulatura) winny być gromadzone w pojemnikach o pojemności nie mniejszej niż 110 l., lub w workach z tworzyw sztucznych o pojemności ok. 100 l.

4.Zachowuje się dotychczasową kolorystykę pojemników i worków aktualnie użytkowanych do selektywnego zbierania odpadów:

1)      makulatura – żółty,

2)      szkło kolorowe – zielony,

3)      szkło bezbarwne – biały,

4)      plastik – niebieski.

5.Dla nowo instalowanych pojemników i worków do selektywnej zbiórki należy stosować kolorystkę zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 października 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z dnia 31 października 2005 r.)

1)      makulatura – niebieski,

2)      szkło kolorowe – zielony,

3)      szkło bezbarwne – biały,

4)      plastik – żółty.

6.Kosze uliczne winny być trwałe (betonowe, metalowe, z tworzyw sztucznych), o pojemności nie mniejszej niż 30 l.

§ 7 Nieczystości ciekłe winny być gromadzone w zbiornikach bezodpływowych odpowiadających wymaganiom wynikającym z przepisów odrębnych, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami).

 

§ 8 Odpady medyczne lub weterynaryjne, powstające w związku z prowadzoną na terenie danej nieruchomości działalnością w zakresie usług medycznych lub weterynaryjnych, nie mogą być gromadzone w pojemnikach służących do gromadzenia odpadów komunalnych.

 

§ 9 Właściciel nieruchomości jest obowiązany utrzymywać pojemniki w dobrym stanie sanitarnym i technicznym.

 

§ 10 1.Zabrania się wrzucania do pojemników na odpady komunalne: śniegu, lodu, gorącego popiołu i żużla, gruzu budowlanego, substancji toksycznych, żrących lub wybuchowych.

2.Gruz i odpady niebezpieczne, o których mowa w pkt. 1, winny być wywożone na podstawie odrębnych umów z przedsiębiorstwami wywozowymi.

 

§ 11 Zabrania się spalania odpadów w pojemnikach i kontenerach.

 

§ 12 Ustawienie pojemników na odpady komunalne na nieruchomościach winno być zgodne z przepisami dotyczącymi warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz nie powinno powodować uciążliwości w korzystaniu z sąsiednich nieruchomości.

 

§ 13 Właściciel nieruchomości winien zapewnić przedsiębiorstwu wywozowemu dostęp do pojemników w uzgodnionym dniu usuwania odpadów.

 

§ 14 1.Wskazane jest gromadzenie odpadów roślinnych w kompostownikach na terenie    nieruchomości.

   2.Tworzenie kompostowników nie może stanowić uciążliwości dla użytkowników  sąsiednich nieruchomości.

 

§ 15 Zakazuje się gromadzenia odpadów wokół miejsc posadowienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów.

 

 

Rozdział IV

Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

 

§ 16 1.Odpady komunalne winny być odbierane z częstotliwością zapewniającą utrzymanie pojemników i otoczenia w należytej czystości, nie dopuszczając do ich przepełnienia, nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc.

2.Odpady zbierane selektywnie w workach lub pojemnikach winny być odbierane nie rzadziej niż raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem ich wywozu, uzgodnionym pomiędzy właścicielem nieruchomości a jednostką wywozową.

3.Odpady niebezpieczne, elektroniczne i elektryczne oraz wielkogabarytowe i budowlane powinny być odbierane sukcesywnie według harmonogramu, w uzgodnieniu z uprawnionym podmiotem.

4.W przypadku nieruchomości, na których organizowane są imprezy masowe, wprowadza się obowiązek niezwłocznego usuwania odpadów po zakończeniu imprezy, oraz z terenów przyległych, jeżeli występuje taka potrzeba (zanieczyszczenie spowodowane imprezą).

5.Odpady gromadzone w koszach ulicznych winny być odbierane nie rzadziej niż dwa

razy na tydzień.

6.Zabrania się wrzucania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw

domowych, sklepów, punktów gastronomicznych i usługowych i innych nieruchomości, na których powstają odpady, do koszy ulicznych oraz do pojemników innych właścicieli.

 

§ 17 1.Wszyscy właściciele nieruchomości mają obowiązek pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu swojej nieruchomości zgodnie z zasadami opisanymi w niniejszym regulaminie.

2.Dozwolone sposoby pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości:

1)           poprzez przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej,

2)           poprzez gromadzenie nieczystości ciekłych w szczelnych zbiornikach bezodpływowych, okresowym ich opróżnianiu i odwożeniu do punktów zlewnych znajdujących się przy oczyszczalniach ścieków. Taki sposób dozwolony jest wyłącznie w miejscach, w których nie ma sieci kanalizacyjnej,

3)           poprzez oczyszczanie nieczystości ciekłych w przydomowej oczyszczalni ścieków bytowych.

3.W przypadku wybudowania nowej sieci kanalizacji sanitarnej, tam gdzie jej dotychczas nie było, odprowadzającej ścieki do oczyszczalni lub podczyszczalni, właściciel nieruchomości obowiązany jest zlikwidować dopływ ciekłych odpadów komunalnych do posiadanego zbiornika bezodpływowego i bez zbędnej zwłoki przyłączyć urządzenia kanalizacji wewnętrznej do wybudowanej kanalizacji sanitarnej, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy od dnia przekazania nowo wybudowanej sieci kanalizacji sanitarnej do eksploatacji, a w przypadku uzasadnionych trudności technicznych do 6 miesięcy.

4.Podłączenie nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej następuje na warunkach określonych przez zarządzającego tą siecią.

5.Każdy właściciel lub użytkownik nieruchomości wyposażonej w bezodpływowy zbiornik nieczystości ciekłych zobowiązany jest do jego systematycznego opróżniania tak, aby uniknąć przelewania się nieczystości na zewnątrz zbiornika.

6.Nieczystości ciekłe mogą być wywożone do punktów zlewnych oczyszczalni wyznaczonych przez Gminę jedynie przez uprawnione podmioty.

7.Zabrania się:

1)     Odprowadzać ciekłe odpady komunalne do kanalizacji deszczowej, melioracyjnej, rowów otwartych itp.,

2)     Odprowadzać wody deszczowe i melioracyjne do kanalizacji sanitarnej,

3)     Wylewania ciekłych odpadów komunalnych bezpośrednio do ulicznych kratek ściekowych, rowów i na podwórza szczególnie w pobliżu ujęć wodnych (np. studni).

8.Właściciel nieruchomości, który do oczyszczania pochodzących z jego terenu ciekłych odpadów komunalnych zastosował lokalne urządzenia oczyszczające o potwierdzonej odpowiednimi atestami skuteczności działania musi udokumentować legalność sposobu usuwania odpadów powstających w procesie oczyszczania ścieków.

 

§ 18 1.Właściciele nieruchomości są zobowiązani do przechowywania za okres 2 lat dowodów płacenia za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych, w celu okazania wymienionych dokumentów osobom posiadającym uprawnienia do przeprowadzania kontroli.

2.W przypadku nie podpisania przez właścicieli nieruchomości umów z uprawnionymi podmiotami na usuwanie odpadów stałych i ciekłych gmina przejmuje obowiązki ich usuwania zgodnie z wydaną decyzja w tej sprawie, stosując stawki określone w odrębnej uchwale.

3.W przypadku stwierdzenia nie wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z pozostałych obowiązków, wynikających z niniejszej uchwały, a w szczególności uporządkowania terenów nieruchomości i miejsc publicznych, Gmina może przejąć te obowiązki w trybie wykonania zastępczego, pobierając opłatę w wysokości dwukrotnego kosztu tej usługi.

 

 

Rozdział V

Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów

 

§19. Ustala się, że system gospodarowania odpadami komunalnymi zapewni  minimalizację ich masy a w szczególności zmniejszenie do 31 grudnia 2010 roku ilości odpadów biodegradowalnych trafiających  na składowisko do unieszkodliwiania  o 25 %.

 

Rozdział VI

Wymagania wynikające z planu gospodarki odpadami

 

§20 1.Gmina Rogoźno realizuje gminny program gospodarki odpadami. W zakresie gospodarki odpadami komunalnymi program zakłada:

1)     minimalizacje ilości powstających odpadów,

2)     objęcie wszystkich mieszkańców gminy zorganizowanym systemem odbioru odpadów komunalnych,

3)     zapewnienie warunków do funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych., ażeby było możliwe:

a)      ograniczenie składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,

b)      wydzielenia odpadów niebezpiecznych z odpadów komunalnych,

c)      osiągniecie poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych.

2.W celu realizacji wymagań programu gospodarki odpadami wprowadza się następujące obowiązki dla:

1)     właścicieli nieruchomości:

a)      podpisania umów na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości z uprawnionymi podmiotami,

b)      prowadzenia selektywnego zbierania odpadów opakowaniowych, odpadów sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów niebezpiecznych w tym: świetlówek, baterii, akumulatorów, przeterminowanych leków, opakowania po środkach ochrony roślin itp. odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontów i budowy,

c)      prowadzenia w zabudowie jednorodzinnej kompostowania odpadów biodegradowalnych.

2)     podmiotów uprawnionych:

a)      selektywnego zbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych,

b)      odbierania selektywnie zebranych odpadów opakowaniowych, elektrycznych i elektronicznych, z budowy i remontów w trakcie zbiórek okresowych na zasadach ujętych w umowach między właścicielami nieruchomości,

c)      prowadzenia przez uprawnione podmioty selektywnego zbierania odpadów komunalnych umożliwiającego wydzielenie odpadów biodegradowalnych.

3)     gminy:

a)      utworzenie przy składowisku odpadów komunalnych Lokalnego Punktu Gromadzenia Odpadów niebezpiecznych,

b)      wspomaganie systemu selektywnego zbierania odpadów do pojemników wielkoprzestrzennych,

c)      tworzenie systemu selektywnego zbierania odpadów niebezpiecznych, w tym baterii, odpadów medycznych i innych do ustawionych na terenie miasta i gminy pojemników lub w trakcie zbiórek okresowych.

3.Powyższe obowiązki ujęto szczegółowo w innych rozdziałach niniejszego regulaminu.

 

Rozdział VII

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

 

§21 1.Obowiązkiem osób utrzymujących zwierzęta domowe jest:

1)     takie ich utrzymywanie, które zapewnia im ochronę przed wszelkimi zagrożeniami, uciążliwościami dla ludzi oraz zapobiega zanieczyszczeniu  przez nie terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,

2)     zapewnienie warunków bytowania zwierząt domowych, aby nie powodowały one uciążliwości i zagrożenia dla otoczenia szczególnie w zakresie hałasu, zanieczyszczenia otoczenia, wydzielania przykrych zapachów, chorób od zwierzęcych, itp.,

3)     dbanie o stan zdrowotny zwierząt poprzez zapewnienie im niezbędnej opieki weterynaryjnej i zabezpieczenie przed rozprzestrzenianiem się zakaźnych  chorób zwierzęcych,

4)     jeżeli pies lub inne zwierzę domowe zanieczyści teren przeznaczony do wspólnego użytku ( chodnik, trawnik, ulicę, plac zabaw, itp. ) obowiązkiem właściciela zwierzęcia jest odwrotne uprzątnięcie tego zanieczyszczenia. Uprzątnięcie odchodów pozwierzęcych polegać ma na zebraniu ich w przeznaczone do tego celu pakiety sanitarne, dostępne w punktach sprzedaży. Zebrane odchody należy wrzucać do pojemników na odpady komunalne lub do koszy ulicznych,

5)     pełne respektowanie innych przepisów szczegółowych określających zasady postępowania z psami, kotami i innymi zwierzętami domowymi, w tym uregulowań zawartych w regulaminach porządkowych np. komunikacji miejskiej, parków, obiektów publicznych itp.

2.Poza obowiązkami określonymi w pkt. 1 właściciele psów zobowiązani są do:

1)     wyposażenia nieruchomości, w których przebywają psy  w widoczną estetyczną tabliczkę informacyjną z napisem np. " UWAGA PIES ",

2)     sprawowania stałego i skutecznego dozoru nad psami. Zwolnienie od tego obowiązku może nastąpić tylko wówczas, gdy zwierzęta te są na uwięzi lub znajdują się na terenie należycie ogrodzonym, uniemożliwiającym jego opuszczenie,

3)     stworzenia im takich warunków bytowania, aby nie zagrażały one osobom trzecim a szczególności  dotyczy to właścicieli psów ras agresywnych i uznanych za agresywne. W miejscach publicznych właściciele psów zobowiązani są prowadzić je na smyczy, a w przypadku psa agresywnego dodatkowo  wyposażyć go w nałożony kaganiec,

4)     opłacenia podatku od posiadania psów do dnia 31 maja każdego roku, z wyłączeniem psów pobranych ze schroniska,

5)     systematycznego szczepienia przeciwko wściekliźnie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i okazywanie na żądanie władz sanitarnych, weterynaryjnych, policyjnych i administracyjnych zaświadczenia o przeprowadzonym szczepieniu,

6)     uzyskania zezwolenia na posiadanie psa rasy uznanej za agresywną zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz. U. Nr 111, poz. 724  z późniejszymi zmianami ) i rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne ( Dz. U. z 2003 r. Nr 77, poz. 687). Zezwolenie wymagane jest przy posiadaniu psów rasy:

a)                 Amerykański pit bull terrier,

b)                Perro de Presa Maclorquin,

c)                 Buldog amerykański,

d)                Dog argentyński,

e)                 Perro de Presa Canario,

f)                  Tosa inu,

g)                 Rottweiler,

h)                 Akbash dog,

i)                   Anatolian Karabash,

j)                  Moskiewski stróżujący,

k)                Owczarek kaukaski,

l)    chartów i ich mieszańców,

7)     Zezwolenie na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie  psów wymienionych w podpunktach od  a) do k) wydaje Burmistrz Rogoźna, natomiast zezwolenie na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie psów wymienionych  w podpunkcie l) wydaje starosta.

 

§22 1.Rejestrację psów  na terenie gminy prowadzi  – Urząd Miejski,

2.Zabrania się:

1)     wypuszczania psów poza teren nieruchomości lub mieszkania bez dozoru,

2)     wprowadzania i wypuszczania psów w szczególności na miejsca zabaw dla dzieci (place zabaw, piaskownice, boiska ) oraz plaże i kąpieliska,

3)     wprowadzania psów do obiektów użyteczności publicznej oraz sklepów, szkół, lokali gastronomicznych itp.

3.Postanowienia ust.2 pkt. 2 i 3 nie dotyczą psów przewodników.

4.Organizator imprez publicznych z udziałem psów i innych zwierząt domowych (jak np. wystawy psów, pokazy tresury ) może po uzgodnieniu z Gminą odstąpić w regulaminie imprezy od zasad zawartych w przepisach gminnych.

5.Psy bezdomne podlegają wyłapywaniu i umieszczone zostają w schronisku.

 

Rozdział VIII

Wymagania utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

 

§ 23 1.Na terenach miejskich i wyłączonych z produkcji rolnej dopuszcza się   utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

1)     po uzyskaniu pozytywnej opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego i właścicieli nieruchomości sąsiednich,

2)     posiadania  budynków służących do hodowli zwierząt  i urządzeń ( miejsc) do gromadzenia ich odchodów  ( szczelne płyty gnojowe i zbiorniki na gnojówkę i odcieki) wykonanych i zlokalizowanych zgodnie z prawem budowlanym, szczególnie w zakresie zachowania prawidłowej odległości od sąsiednich nieruchomości,

3)     hodowla nie będzie powodowała zanieczyszczenia terenu przyległego, powietrza wyziewami oraz uciążliwości dla osób trzecich, w tym szczególnie dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości oraz nie może powodować zagrożenia dla otaczającego środowiska,

         2. Wszelkie ptactwo domowe, zwierzęta gospodarskie utrzymywane na nieruchomości

             musi zostać zabezpieczone przed opuszczeniem tej nieruchomości za wyjątkiem

             gołębi,

          3.Właściciel zwierzęcia, które zanieczyściło, teren ogólnodostępny, posesję sąsiada,

             ulicę bądź chodnik zobowiązany jest do niezwłocznego uprzątnięcia tego

              zanieczyszczenia.

4.Ule z pszczołami ustawione powinny być  w odległości co najmniej 10,0 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie zakłóciły korzystania z nieruchomości bezpośrednio sąsiadujących. W przypadku gdy odległość jest mniejsza granice działek winien oddzielać mur lub inna szczelna zasłona wysokości minimum 3,0 m.

5.Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach rodzinnych ogródków działkowych określa stosowny regulamin.

6.Zwierzęta padłe, których konieczność utylizacji określają przepisy odrębne,

    winny być niezwłocznie przekazane do zakładu utylizacyjnego.

 

Rozdział IX

Wyznaczanie terenów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania

 

§ 24 W przypadku wystąpienia populacji gryzoni stwarzających zagrożenie epidemiologiczne Rada Miejska w Rogoźnie  podejmie uchwałę w której określi obszar i termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji.

 

Rozdział X

Postanowienia końcowe

 

§ 25 1.Kontrolę wykonywania i przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu sprawuje Burmistrz Rogoźna za pośrednictwem funkcjonariuszy Straży Miejskiej.

 

§ 26 Właściciele nieruchomości nie spełniający postanowień niniejszego regulaminu w dniu jego wejścia w życie, są zobowiązani dostosować się do niego w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2006 r.

 

§ 27 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rogoźna.

 

§ 28 Traci moc uchwała Rady Miejskiej Rogoźna Nr XXVI/201/2000 z dnia 26 października 2000 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno.

 

§ 29 Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                               w Rogoźnie

                                                                                                 Roman Szuberski

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

Do uchwały Nr XLIV/320/2006

Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 marca 2006 r.

 

W związku ze zmianami wprowadzonymi ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. Nr 175, poz.1458) rady gmin zostały zobowiązane do uchwalenia nowych regulaminów utrzymania czystości i porządku w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie w/w. ustawy. Podstawę prawną do wydania aktu prawa miejscowego stanowi art. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996 r. Nr 136, poz. 622), zgodnie z którym rada gminy, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Pismem z dnia 29.03.2006 r., znak: NS-051/1/57/2006 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Obornikach zaopiniował w/w. projekt uchwały bez uwag. Biorąc powyższe pod uwagę, uchwalenie przez Radę Miejską przedmiotowej uchwały w istniejącym brzmieniu jest uzasadnione.

                                                                                                            Burmistrz Rogoźna

                                                                                                                Bogusław Janus           

 

 

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 668360_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP