Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Uchwały Rady Miejskiej

2007-12-05
UCHWAŁA Nr XVII / 122 2007 RADY MIEJSKIEJ W ROGOŹNIE Z DNIA 24 PAŹDZIERNIKA 2007 ROKU
w sprawie zmian w Statucie Gminy Rogoźno Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z 2002r. Nr 23,poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) i § 63 ust. 2 Statutu Gminy Rogoźno, Uchwała z dnia 23 sierpnia 2001 r Nr XXXV/315/2001 Rady Miejskiej Rogoźna w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Rogoźna (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego Nr 112, poz. 2145 ze zm.) uchwala się, co następuje:
 

§ 1.

W Statucie Gminy Rogoźno, Uchwała Nr XXXV/315/2001 Rady Miejskiej Rogoźna z dnia 23 sierpnia 2001 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Rogoźna wprowadza się następujące zmiany:


1) § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Pieczęć urzędowa Gminy zawiera pośrodku herb Gminy, a w otoku napis Gmina Rogoźno.”


2) § 7 ust. 1a otrzymuje brzmienie:

„ 1a. Ustawy określają, które zadania gminy mają charakter obowiązkowy.”


3) uchyla się § 9 i § 10.

4) w § 12 uchyla się ust. 2


5) w §17 ust.1 dodaje się pkt 19 w brzmieniu:

„19) podejmowanie uchwał w sprawach udzielania pomocy finansowej dla mieszkańców gminy znajdujących się w trudnych sytuacjach losowych.”


6) § 18 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

5. Rada ustala liczbę wiceprzewodniczących Rady.”


7) § 19 otrzymuje brzmienie:

„1. Pierwszą sesję nowo wybranej Rady zwołuje przewodniczący Rady poprzedniej kadencji na dzień przypadający w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze całego kraju.

2. W przypadku wyborów przedterminowych pierwszą sesję zwołuje osoba, którą Prezes Rady Ministrów wyznaczył do pełnienia funkcji organów jednostki samorządu terytorialnego na dzień przypadający w ciągu 7 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do Rady.

3. Po upływie terminu określonego w ust. 1 sesję zwołuje komisarz wyborczy na dzień przypadający w ciągu 21 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów dla całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych na dzień przypadający w ciągu 21 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do Rady.

4. Czynności o jakich mowa w ust. 1 i 2 obejmują:

      1. określenie dnia, godziny i miejsca pierwszej sesji nowo wybranej Rady,

      2. przygotowanie porządku obrad.

      3. uchylony

      4. uchylony”


8) § 22 otrzymuje brzmienie:

„1. Rada może powołać stałe i doraźne Komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot ich działania oraz skład osobowy.

2. Radny może być członkiem najwyżej 1 komisji stałej i Komisji Rewizyjnej.

3. uchylony

4. uchylony”


9) w § 23 uchyla się ust. 3


10) § 27 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo „ślubuję”


11) w § 32 uchyla się ust. 2


12) § 34 ust. 2 pkt 13 otrzymuje brzmienie:

„13) opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.”


13) w § 45 dodaje się ust. 1a, który otrzymuje brzmienie:

„1a. Jednostki pomocnicze do 15 października przedkładają Burmistrzowi propozycje podziału środków finansowych.”


14) § 47 otrzymuje brzmienie:

„§ 47 Kontrolę gospodarki finansowej jednostek pomocniczych sprawuje Rada i Burmistrz.”

15) § 50 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych należy do Burmistrza.”


16) w § 52 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Skarbnik może odmówić kontrasygnowania czynności, o której mowa w ust. 2, jednak w razie wydania mu pisemnego polecenia przez zwierzchnika wykonuje czynności zawiadamiając równocześnie o odmowie kontrasygnaty Radę i Regionalną Izbę Obrachunkową.”


17) § 58 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Burmistrz informuje mieszkańców gminy o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystaniu środków budżetowych na tablicach ogłoszeń Urzędu, sołectw oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.”


28) § 60 otrzymuje brzmienie:

„§ 60 Ustanawia się tytuł honorowy „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” z wpisem do Księgi Zasłużonych” przyznawany zgodnie z odrębną uchwałą Rady.”


19) § 61 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Przepisy prawa miejscowego podaje się do publicznej wiadomości na tablicach ogłoszeń urzędu, sołectw oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.”


20) § 62 otrzymuje brzmienie:

§ 62 Urząd prowadzi zbiór przepisów prawa miejscowego i udostępnia go do wglądu w swojej siedzibie i publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej.”

§ 2.

W załączniku nr 3 do Statutu gminy Rogoźno „Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, komisji i Burmistrza” zmienia się § 6, który otrzymuje brzmienie:


§ 6 Obywatele mają prawo wstępu na sesje Rady i posiedzenia Komisji Rady. O terminach i porządku obrad sesji Rady, posiedzeniach Komisji każdorazowo informowane są lokalne media, jak również wywieszane są w tej sprawie informacje na tablicy ogłoszeń Urzędu, sołectw i publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej.”


§ 3.

W Regulaminie Rady Miejskiej stanowiącym załącznik nr 4 do Statutu Gminy Rogoźno wprowadza się następujące zmiany:


1) § 7 ust.1 otrzymuje brzmienie:

„1. Przewodniczący obowiązany jest zwołać sesje w trybie nadzwyczajnym na pisemny wniosek Burmistrza, co najmniej jednej czwartej ustawowego składu Rady na dzień przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.”


2) uchyla się ust. 3 § 7.


3) § 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Ponadto na sesję mogą być zapraszane inne osoby.”

4) § 9 otrzymuje brzmienie:

„1. Zawiadomienia o sesji doręcza się w formie pisemnej najpóźniej na 7 dni przed terminem sesji .

2. Zawiadomienia o sesji zwołanej w trybie nadzwyczajnym doręcza się w formie pisemnej najpóźniej na 2 dni przed posiedzeniem.

3. Zawiadomienia i materiały na sesje dotyczące uchwalenia budżetu oraz sprawozdań z jego wykonania doręcza się radnym w formie pisemnej najpóźniej na 10 dni przed sesjami.”


5) w § 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

 „1. W przypadku nie zachowania przepisu § 9 ust. 1-3 każdy z radnych może zgłosić na początku obrad wniosek o odroczenie sesji lub wykreślenie określonego punktu.”

6) w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Rada obraduje w sposób jawny.”

7) uchyla się § 12.

8) w § 13 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez Przewodniczącego formuły "Otwieram ......... sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie" i trzykrotnym uderzeniu Laską Przewodniczącego.".


9) w § 15 ust. 2 i 4 otrzymuje brzmienie:

„2. Na wniosek radnego Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

4. Na wniosek Burmistrza Przewodniczący Rady jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji Rady projekt uchwały wraz z uzasadnieniem, który wpłynął do Przewodniczącego Rady co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji.”


10) w § 16 ust.1 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady od ostatniej sesji,”


11) w § 17 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Przewodniczący obrad udziela głosu innym osobom obecnym na sesji.”

12) § 18 otrzymuje brzmienie:

„§ 18 Przewodniczący obrad udziela głosu poza kolejnością Burmistrzowi, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi Gminy, Skarbnikowi Gminy oraz innym osobom w celu złożenia wyjaśnień w sprawach będących przedmiotem dyskusji.”

13) w § 19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Wnioski formalne Przewodniczący obrad poddaje pod dyskusję, po dopuszczeniu jednego głosu "za" i jednego głosu "przeciwko" wnioskowi, po czym poddaje wniosek pod głosowanie.”


14) w § 20 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Po wyczerpaniu listy mówców Przewodniczący obrad zamyka dyskusję. W razie potrzeby zarządza przerwę w celu umożliwienia radnym lub Burmistrzowi zajęcia stanowiska co do zgłoszonych w czasie debaty wniosków, a jeśli zaistnieje taka konieczność - przygotowania poprawek w rozpatrywanym dokumencie.”


15) w § 21 ust.5 skreśla się a pkt 4 otrzymuje brzmienie:

4. zakłócenia przebiegu obrad do czasu przywrócenia porządku.”


16) w § 22 ust 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W razie przerwania dyskusji lub ograniczenia liczby mówców, zainteresowani mają prawo złożenia swojego wystąpienia na piśmie w terminie 7 dni od zakończenia posiedzenia.”


17) w § 23 skreśla się ust.2 i 1 i pozostawia się następujące brzmienie:

„Przewodniczący obrad może odebrać głos po bezskutecznym przywołaniu mówcy do porządku lub w przypadku uchybienia powadze sesji.”


18) w § 25 zmienia się drugi ust. 2 na ust. 3; ust. 3 na ust. 4;ust. 4 na ust. 5 i ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Do protokółu dołącza się listę obecności radnych i osób zaproszonych spoza Rady uczestniczących w sesji, podjęte przez Radę uchwały, protokóły głosowań tajnych, złożone do protokółu wystąpienia radnych i zdania odrębne do uchwał, usprawiedliwienia osób nieobecnych, oświadczenia i inne dokumenty złożone Przewodniczącemu Rady.”


19) w § 26 ust.1 otrzymuje brzmienie:


„1. Protokół z sesji wykłada się radnym do wglądu w siedzibie Rady nie później niż 7 dni przed najbliższą sesją i przesyła pocztą elektroniczną zainteresowanym radnym.”


20) w § 26 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Przewodniczący obrad informuje na najbliższym posiedzeniu Rady o przypadkach zgłoszonych poprawek, ich treści i uzupełnień do protokółu, złożonych wystąpień oraz zdań odrębnych do uchwał.”


21) § 28 otrzymuje brzmienie:

„§ 28 Uchwały są podejmowane na wniosek przedstawiony przez:

    1. Burmistrza

    2. komisje rady

    3. radnych.”


22) w § 37 dodaje się ust. 2, który otrzymuje brzmienie:

„2. Bezwzględna większość głosów ustawowego składu rady oznacza, że „za” oddano co najmniej 8 głosów.”


23) uchyla się § 41.


24) § 44 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Przewodniczący obrad przed poddaniem wniosku pod głosowanie precyzuje i ogłasza proponowaną treść wniosku w taki sposób, aby jego redakcja była przejrzysta, a wniosek nie budził wątpliwości co do intencji wnioskodawcy.”

25) w § 44 ust.2 otrzymuje brzmienie:

„2. W pierwszej kolejności Przewodniczący obrad poddaje pod głosowanie wniosek najdalej idący, jeśli może to wykluczyć potrzebę głosowania nad pozostałymi wnioskami. Ewentualny spór co do tego, który z wniosków jest najdalej idący, rozstrzyga Przewodniczący obrad.”

26) § 45 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Przewodniczący obrad może zaproponować Radzie głosowanie łączne nad grupą poprawek do projektu uchwały.”


27) w § 45 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„7. Przewodniczący obrad może odroczyć głosowanie, o jakim mowa w ust.6, na czas potrzebny do stwierdzenia, czy wskutek przyjętych poprawek nie zachodzi sprzeczność pomiędzy poszczególnymi postanowieniami uchwały.”


28) § 47 otrzymuje brzmienie:

„§ 47 Rada wybiera przewodniczącego i wiceprzewodniczącego komisji rady na wniosek członków komisji.”


29) § 48 otrzymuje brzmienie:

„§ 48 Przewodniczący komisji reprezentuje komisję, organizuje jej pracę oraz przewodniczy jej posiedzeniom, w razie jego nieobecności jego kompetencje wykonuje wiceprzewodniczący.”


30) § 49 otrzymuje brzmienie:

„1. Posiedzenia komisji zwołuje w formie pisemnej Przewodniczący komisji z własnej inicjatywy bądź też na wniosek Przewodniczącego Rady lub 1/3 składu komisji zgodnie z planem pracy.

2. Postanowienia § 11 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

3.Wszelkie zmiany w planach pracy komisji wymagają zgody Rady.

4.Do rocznych planów pracy komisji odpowiednio stosuje się §3 ust.1.

5.Zawiadomienia wraz z proponowanym porządkiem obrad w formie pisemnej doręcza się członkom komisji na co najmniej 5 dni przed posiedzeniem.”

31) uchyla się § 51.


32) § 52 otrzymuje brzmienie:

„§ 52 Protokół z posiedzenia komisji przyjmowany jest przez członków komisji na najbliższym posiedzeniu i podpisywany przez Przewodniczącego.”


33) uchyla się § 55.


34) § 58 ust.1 otrzymuje brzmienie:

„1. Interpelację składa się pisemnie Przewodniczącemu przed wyznaczonym terminem sesji, a w uzasadnionych przypadkach interpelację można złożyć podczas obrad sesji.”


35) § 59 otrzymuje brzmienie:

„§ 59 Odpowiedzi na interpelację udziela Burmistrz lub upoważniona przez niego osoba nie później niż w terminie 30 dni.”

36) § 61 ust.2 otrzymuje brzmienie:

    „2. Przewodniczący oddaje głos Burmistrzowi lub upoważnionej osobie w celu udzielenia odpowiedzi.”

36) rozdział VII otrzymuje brzmienie:

ROZDZIAŁ VII

Wspólne sesje z radami innych jednostek samorządu terytorialnego”

37) w § 62 ust 2 i 3 otrzymuje brzmienie:

„2. Wspólną sesję organizują przewodniczący zainteresowanych samorządów.

3. Zawiadomienie o wspólnej sesji podpisują wspólnie przewodniczący lub wiceprzewodniczący wszystkich samorządów.”


38) w § 63 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„Koszty wspólnej sesji ponoszą równomiernie samorządy biorące udział we wspólnej sesji chyba, że radni uczestniczący we wspólnej sesji postanowią inaczej.”

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rogoźna.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący

Rady Miejskiej

(-) mgr Zdzisław Hinz

» powrt
Ilo odwiedzin : 668403 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP